ساخت موتور بنزینی تبدیل شده به برقی با قدرت و سرعت برابر با موتور بنزینی

۲۸م آذر ،

موتور بنزینی تبدیل شده به برقی با قدرت و سرعت برابر با موتور بنزینی از سوی مخترعان دانشگاه آزاد کرج ساخته شد.

رستگار مخترع و دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:  موتور بنزینی تبدیل شده به برقی بدون سوخت فسیلی و با انرژی الکتریکی کار می کند و از نظر قدرت و سرعت برابر با موتورهای احتراقی است و اگر به فاز تولید صنعتی برسد می تواند جایگزین مناسب برای موتورهای احتراقی باشد.

طرح موتور با استفاده از مکانیزم عملکرد موتورهای بنزینی، نیروی محرکه و نیروی گشتاور تولید می کند ولی قدرت راندمان آن ۲ برابر موتورهای بنزینی است.

وی گفت: به طور کلی این موتور برای کلیه خودروهای در حال استفاده، تولید و طراحی کاربرد دارد و از مزایای آن می توان به عدم استفاده از سوخت فسیلی، قدرت بالا، قابل نصب بر روی انواع خودرو، سازگار با محیط زیست، کاهش آلودگی صوتی و کاهش اتلاف انرژی اشاره کرد. علاوه بر آن قیمت مناسبی در مقایسه با خودروهای الکتریکی و هیبریدی دارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. هاشم:

    با سلام چگونگی ورود به صنعت تبدیل خودروهای بنزینی موجود در کشور، به برقی برای استفاده عموم مردم بحث شود

  2. ش-شریفی:

    بسمه تعالی باسلام ،ازعلاقمندان ومتخصصین مربوطه تقاضادارم درجهت تبدیل موتور خودروهای بامصرف سوخت فسیلی به برقی زمینه مبارزه عملی باالاینده های مضربرای سلامت وبهداشت جهانی که مورد رضایت حتمی خدا وخلق خداست اهتمام ورزند.

  3. بسمه تعالی باسلام:

    بسمه تعالی باسلام تبدیل موتور بنزینی به برقی یعنی کمک به سلامتی وبهداشت جهانی،کم شدن عوامل الاینده والودگیهای صوتی ، ارامش وراحتی درراندن وسیله وترغیب عوامل ذینفع به کشف واختراع مولدهای جدید انرژی . ش-شریفی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.