ساخت گوشی ویندوزی ۵ اینچی از سوی اچ‌تی‌سی تکذیب شد

۲۸م آذر ، موبنا- شرکت تایوانی HTC ساخت گوشی مبتنی بر ویندوز فون هشت با صفحه نمایش پنج اینچی را تکذیب کرد.

به تازگی خبرهای مبنی بر ساخت گوشی با صفحه نمایش بزرگ و پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون توسط شرکت HTC انتشار یافته، اما این شرکت تایوانی ساخت چنین گوشی را تکذیب کرده است.

گفته می‌شود یکی از دلایلی که HTC تمایل به ساخت چنین گوشی‌هایی ندارد این است که مایکروسافت از رزلوشن بالاتر از ۱۲۸۰×۷۶۸ پیکسل در گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون هشت پشتیبانی نمی‌کند.

بر این اساس HTC احساس می‌کند که چنین گوشی‌هایی قابلیت رقابت با دستگاه‌های مبتنی بر آندروید با امکان پخش ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را ندارند.

گزارش‌ها حاکی است که این تصمیم توسط پیتر چاو، مدیر عامل شرکت HTC گرفته شده و وی اعلام کرده که ساخت گوشی‌ با صفحه نمایش بزرگ فقط در بخش آندرویدی‌ها صورت می‌گیرد.

شرکت اچ‌تی‌سی مخفف High -Tech Computer در سال ۱۹۹۷ در تایوان تاسیس شد و هم‌اکنون با بیش از دوازده هزار کارمند در زمینه ساخت تلفن‌های همراه هوشمند فعالیت می‌کند.

این شرکت که در ابتدا High Tech Computer Corporation نام داشت پیشتر به ساخت کامپیوترهای نوت‌بوک مشغول بود اما از سال ۱۹۹۸ وارد بازار گوشی‌های هوشمند و مخصوصا لمسی شد.

اولین گوشی هوشمند شرکت اچ تی سی در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و یکی از اولین گوشی‌های لمسی دنیا محسوب می‌شد.

این شرکت سابقه طولانی در تولید گوشی‌های هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز موبایل دارد. اولین تلفن همراه شرکت اچ تی سی برپایه این سیستم عامل در سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد. همچنین اولین گوشی مبتنی بر شبکه‌های نسل سوم برپایه ویندوز موبایل توسط این شرکت تولید شد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.