ساخت ۹۰هزار واحد مسکن مهر جدید

جام جم آنلاین: رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: ساخت ۹۰ هزار واحد مسکن مهر جدید در شهر تهران از یک ماه قبل آغاز شد.

ایرج رهبر با بیان مطلب فوق، افزود: از این تعداد واحد مسکن مهر، ۸۵ هزار واحد مسکن در پردیس و پنج هزار واحد نیز در محله تهرانسر احداث خواهد شد.

وی اظهارداشت: بیش از ۹۷ درصد از ساخت مسکن مهر کشور را بخش خصوصی انجام می‌دهد که از این بین حدود ۸۵ درصد توسط کانون سراسری انبوه‌سازان و ۱۳ درصد توسط پیمانکاران انجام می‌شود.

رهبر، ساخت مسکن مهر را یک فرصت استثنایی برای ساخت و ساز کشور بیان کرد و افزود: طرح مسکن مهر نشان داد که مهندسان و طراحان ایرانی از توانمندی بالایی برخوردارند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور اضافه کرد: اگر طرح مسکن مهر اجرا نمی‌شد، با انباشت بیش از اندازه تقاضا برای مسکن مواجه می‌شدیم و این موضوع موجب جهش‌های ناگهانی در قیمت مسکن می‌شد.

وی سرعت بالا، استفاده از مصالح استاندارد، به کارگیری دانش نوین و بهره‌مندی از سبک‌سازی و مقاوم‌سازی را از ویژگی‌های ساخت مسکن مهر بیان کرد و اظهارداشت: در ساخت مسکن مهر از تکنولوژی‌های نوین استفاده شده است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور ساخت مسکن مهر را بسیار عالی و مطابق با استانداردهای روز دنیا بیان کرد و افزود: این ساختمان‌ها دارای استانداردهای بین‌المللی سازه‌ای و همچنین استاندارد بومی ۲۸۰۰ داخلی است.

وی با بیان اینکه سرعت عمل در ساخت یکی از ویژگی‌های طرح مسکن مهر است، تصریح کرد: مسکن مهر موجب شد کسانی که توانایی خرید مسکن را نداشتند به راحتی صاحب مسکن شوند.

رهبر با بیان اینکه طرح مسکن مهر جهانی شده است، گفت: اغلب کشورهایی که در صدر هیات‌های بلندپایه به ایران سفر می‌کنند از طرح مسکن مهر استقبال کرده‌اند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور افزود: تعداد زیادی از کشورها از جمله عراق، ونزوئلا، الجزایر و ترکیه خواستار پیاده‌سازی طرح مسکن مهر از سوی سازندگان ایرانی در مناطق خود شدند.

رهبر با بیان اینکه طرح مسکن مهر جهانی شده است، اظهارداشت: اغلب کشورهایی که در صدر هیات‌های بلندپایه به ایران سفر می‌کنند از طرح مسکن مهر استقبال کرده اند.

وی به موضوع برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: برپایی این نمایشگاه کمک بسیاری به توسعه صنعت ساخت و ساز کشور خواهند کرد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور تصریح کرد: یکی از مزیت‌های این نمایشگاه، حضور تولیدکننده و مصرف‌کننده در کنار یکدیگر و ارائه توانمندی‌ها و تکنولوژی نوین و به روز دنیاست.

وی اظهارداشت: تا پیش از تشکیل کانون سراسری انبوه‌سازان، ساخت و ساز کشور به صورت سنتی و غیراصولی انجام می‌شد اما با تشکیل کانون، ساخت‌و ساز به صورت اصولی و مهندسی درآمد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران ۲۵ تا ۲۸ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه هزار و ۱۰۰ شرکت داخلی و بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه‌های مختلف صنعت ساختمان را ارائه خواهند کرد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه محسوب می‌شود، بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، چین، اتریش، مالزی، عراق، ژاپن، هنگ‌کنگ و سوئد حضور خواهند داشت. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.