سارکوزی قطعا شکست می خورد+کاریکاتور

آخرین نظرسنجی های به عمل آمده ازسوی موسسه های فرانسوی حاکی است که اولاند خواهد توانست با کسب حدود ۵۴ تا ۵/۵۴ درصد از آراء مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، سارکوزی رقیب حزب حاکم خود را از امکان راهیابی مجدد به کاخ ریاست جمهوری محروم کند.
اولاند و سارکوزی به ترتیب با کسب ۶۳/۲۸ درصد و ۱۸/۲۷ درصد از آرائ مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری که روزهای شنبه و یکشنبه گذشته در اراضی ماوراء بهار فرانسه برگزارشد، به این مرحله از انتخابات راه یافته اند.
مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه میان ۱۰ نامزد از سوی احزاب مختلف کشور برگزارشد.
براساس این گزارش ،مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه درحالی قرار است ظرف ششم ماه مه میلادی برگزار شود که دو نامزد راه یافته رقابت های تنگاتنگی را درمدت زمان بازمانده به برگزاری انتخابات آغاز کرده اند.
آخرین نظرسنجی موسسه / ب و آ / فرانسه نیز نشان می دهد سارکوزی در مرحله دوم خواهد توانست تنها حدود ۴۷ درصد از آراء هواداران جبهه ملی راست افراطی فرانسه را به خود اختصاص دهد.

جبهه ملی فرانسه به رهبری ‘ مارین لوپن’ دارای شش و نیم میلیون رای است.این درحالی است که دو نامزد مزبور همچنین تلاش هایی را نیز برای جذب آراء حامیان لوپن ، نامزد جبهه ملی که درمرحله اول انتخابات حائز ۹/۱۷ درصد از آراء ماخوذه شد، آغاز کرده اند.
اگرچه تمامی نظرسنجی های یک سال اخیر حاکی از پیروزی اولاند بر سارکوزی دراین دوره از ریاست جمهوری است، ولی با این حال سارکوزی نیز امیدوار است که طی یک برنامه فشرده و منسجم ابتکارعمل را در دست گرفته و بر رقیب خود در مرحله دوم پیشی بگیرد.رییس جمهوری فرانسه در سخنان اخیر خود در جمع هواداران حزبی حاکم /او ام پ / گفت که وی قادراست از سوراخ موش رد شود به ویژه اینکه این سوراخ اندکی بزرگتر از معمول باشد.

کاریکاتور از : پالیتیکال کارتون

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.