سازماندهی کودکان گل فروش بهشت زهرا

۱۴م دیماه ،

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۹، از ساماندهی کودکان کار و خیابان به ویژه کودکان گل فروش بهشت زهرا، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به عموم مردم در خصوص حقوق این کودکان خبر داد.

جوادی در گفتگو با خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به لزوم بررسی آسیب های اجتماعی کودکان کار وخیابان و رفاه اجتماعی منطقه ۱۹، با شناسایی احراز هویت ۱۹۳ کودک و تشکیل پرونده ۱۲۰ کودک، مشاوره های فردی و خانوادگی بیش از ۱۰۰ نفر، ارائه خدمات مددکاری بیش از ۷۰ خانواده، در صددیم تا از این معضل در منطقه پیشگیری کنیم.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری در این خصوص افزود: جذب ۴۰ حامی ویژه ۴۰ کودک یتیم، بر گزاری کلاسهای پرورش خلاقیت نقاشی روی پارچه و شیشه به صورت هفتگی با شرکت ۸۵ نفر، برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی مهارت آموزی ساخت زیور آلات، نقاشی کودکان و اجرای مسابقات هفتگی نقاشی کودکان، بر گزاری کلاسهای نهضت سواد آموزی روزانه ویژه خانواده های کودکان کار و خیابان از اقدامات شهرداری در پیشگیری از آسیب این کودکان است.
جوادی در ادامه با بیان توضیحات بیشتر گفت: بر گزاری کاراگاههای آموزشی گروهی در خصوص تصمیم حقوق کودک در سر اهای محلات برای عموم مردم، ارائه مشاوره اعتیاد وخانواده، توزیع بروشورها، نصب بنر در خصوص حقوق کودک و پیشگیری از آسیب کودکان کار و خیابان از دیگر اقدامات این طرح است.
وی در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان به ویژه کودکان گل فروش بهشت زهرا گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابان در معرض آسیب به ویژه کودکان گل فروش بهشت زهرا، با بازدید میدانی از این کودکان، شناسایی ۱۲۰ کودک در شرایط نازل بهداشتی و معیشتی از اقدامات جدی معاونت فرهنگی و اجتماعی است.
جوادی در پایان با اشاره به اهداف و لزوم ساماندهی کودکان کار وخیابان افزود: ارتقای دیدگاه عموم مردم از طریق آموزش ویژه حقوق کودکان کار وخیابان، بهره برداری کودکان از مشاوره و آموزش با توجه به اقدامات و فعالیت های انجام شده با باز دهی مناسب و مثبت در مقابله با آسیب های موجود، این طرح تا زمان رفع این معضل ادامه خواهد داشت./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.