سازمان‌های منطقه‌ای زمینه همکاری ایران و قزاقستان را گسترش می‌دهد

اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار رییس جمهور قزاقستان و رییس جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفرکرده است عصر امروز (پنج شنبه) با نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان دیدار و دربارهٔ همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت ممتاز نیوز، رییس جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خوب دوجانبه را نشانه اراده ملت‌ها و دولت‌های دو کشور برای توسعه و تحکیم روابط فی ما بین دانست.

دکتر روحانی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری میان ایران و قزاقستان بر لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی میان کشورهای منطقه بویژه ایران و قزاقستان برای مقابله با افراط گری، تروریسم و جرایم سازمان یافته که جزو اهداف سازمان همکاری شانگهای است، تأکید کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سازمان‌های منطقه‌ای همچون اکو و شانگهای می‌توانند زمینه های همکاری ایران و قزاقستان را گسترش دهند تا مناسبات نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

دکتر روحانی ضمن تأکید بر صلح آمیز بودن موضوع هسته ای ایران، گفت : جمهوری اسلامی ایران از نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس مقررات “ان پی تی” استقبال کرده و تحریم ها را ناعادلانه می داند.

رییس جمهوری اسلامی ایران ناآرامی، بحران و جنگ در سوریه را به ضرر همه دانست و اظهار داشت: ایران آماده است تا برای حل مشکلات منطقه بویژه بحران سوریه با کشورهای منطقه از جمله قزاقستان همکاری کند.

رییس جمهوری قزاقستان نیز در این دیدار از مواضع دکتر روحانی در عرصه های منطقه ای، بین المللی و روابط دوجانبه قدردانی و استقبال کرد.

نظربایف افزود: اراده دولت و ملت قزاقستان بر توسعه و تحکیم همه جانبه روابط و همکاری ها با ایران در تمامی زمینه ها استوار است.

وی آمادگی کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه ای اعلام کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.