سازمان تامین اجتماعی مکلف به تداوم بیمه کارگران ساختمانی شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

سازمان تامین اجتماعی مکلف به تداوم بیمه کارگران ساختمانی شد

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
مجلس سازمان تامین اجتماعی را مکلف به دریافت ۷ درصد حق بیمه و ۱۵ درصد عوارض برای تداوم پوشش بیمه‌ای کارگران کرد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان در بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اعاده شده از شورای نگهبان سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند که با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه‌شده (از کارگر) و ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه (از مالک) نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کنند.

در صورت عدم تامین منابع لازم جهت گسترش پوشش بیمه‌ای کارگران با تصویب هیات وزیران افزایش سقف مجموع عوارض تا ۲۰ درصد بلامانع است.

همچنین نمایندگان در اصلاح تبصره این ماده از قانون بیمه اجتماعی کارگران مقرر کردند که مراکز دینی از قبیل مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها از پرداخت سهم کارفرما معاف بوده و سهم کارفرما از محل ماده ۵ قانون تامین می‌شود.

این در حالی است که تا پیش از این براساس تبصره این ماده قانونی مراکز دینی از پرداخت ۲۰ درصد سهم کارفرما معاف بودند که با اصلاح مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان این ۲۰ درصد حذف شد.

به گزارش مهر، این ماده واحده با ۱۷۲ رای موافق، ۵ رای مخالف و از ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.