سازمان سینمایی می‌خواهد بهتر از قبل کار کند/ ساختن این فیلم دغدغه شخصی من بود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

چشم انداز فجر سی و دوم (۹)

کارگردان فیلم ˝شهابی از جنس نور˝ معتقد است؛ فضای رقابت میان کارگردانان سینمای ایران به بهبود اوضاع و رونق جشنواره کمک می‌کند.

محمدرضا اسلاملو در گفت‌وگو با خبرنگار سینما هنرآنلاین دربارهٔ نگاهش به سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره امسال به چند سبب متفاوت‌تر از دوره‌های قبل است. تیم تازه سازمان سینمایی می‌خواهد بهتر از قبل کار کند. حضور طیف‌های مختلف از کارگردانان سینمای ایران سبب رونق جشنواره است و فضای رقابت میان کارگردانان سینمای ایران به بهبود اوضاع و رونق جشنواره کمک می‌کند. جشنواره باید در مسیر پیشرفت حرکت کند و هر سال از قبل بهتر باشد.

اسلاملو در خصوص مسیر دشوار هیات انتخاب فیلم‌های سی‌و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: این اتفاق بزرگی است که تا به امروز ۱۱۶ فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر می باشند. تا سال‌های قبل بعضی از مدیران دنبال فیلم بودند تا تنور جشنواره فیلم فجر را گرم کنند. اما امروز شرایط به گونه‌ای دیگر است و فیلم‌های بسیاری متقاضی حضور در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر می باشند. من معتقدم که هیات انتخاب نباید تحت تاثیر سه عنصر نام، رانت و سفارش قرار بگیرد و فیلمی که شایسته حضور در جشنواره است و لیاقت آن را دارد به بخش مسابقه راه پیدا کند.

محمدرضا اسلاملو که با فیلم “شهابی از جنس نور” در جشنواره سی‌و دوم حاضر است دربارهٔ مضمون فیلمش گفت: این فیلم قصه‌ای را روایت می‌کند که بحران خاورمیانه است و مساله روز این منطقه را به تصویر می‌کشد. “شهابی از جنس نور” بر اساس واقعیتی که دوسال پیش در لبنان شکل گرفته است ساخته شد. من معتقدم که کارگردان باید فیلم زمانه خود را بسازد و به همین سبب سراغ مضمونی این چنینی رفته‌ام. اگر بخواهم دربارهٔ قصه بگویم “شهابی از جنس نور” یک فیلمی است دربارهٔ گرونگان‌گیری و اتفاقاتی که در خاورمیانه می‌گذرد.

اسلاملو ادامه داد: بازیگر لبنانی (باسم مغنیه) که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است، این روزها مشغول بازی در فیلمی به کارگردانی مل گیبسون است. تنها بازیگری ایرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته، امین زندگانی است.

اسلاملو دربارهٔ ارزشی تلقی شدن این فیلم و فاخر بودن “شهابی از جنس نور” گفت: به هیچ وجه این فیلم بودجه میلیاردی نداشته است و باهمت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است. ساختن فیلمی با این مضمون دغدغه شخصی من بود.

 این فیلم با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است و اولین اکرانش در فجر سی‌و دوم خواهد بود. این فیلم به زبان عربی ساخته شده است که احتمالا برای نمایش در ایران باید به فارسی دوبله شود. بازیگر نقش اصلی “شهابی از جنس نور” امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی در آن صحبت می‌کند. داستان این فیلم از جنگ ۳۳ روزه‌ی لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد. براساس گفته‌های کارگردان فیلم، “شهابی از جنس نور” اولین فیلم دربارهٔ‌ی تکفیری‌هاست.

انتهای پیام/۵۵

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.