سازه تخم‌مرغی

اختصاصی معماری نیوز: این تخم مرغ که در زمین گِلی ساحل Exbury رودخانه Bealieu قرار دارد، پروژه‌ای از معماران جوان،Perring Architecture + Design (PAD)، است که با Art Sway ، سازمان هنرهای معاصر در نیوفارست ، همکاری می‌کنند. این پروژه در ابتدا معماران، هنرمندان و مهندسان را دور یکدیگر جمع کرد تا برای رسیدن به مدل‌های جدید برای معماری روستایی از طریق مجموعه‌ای از ساختمان‌های معاصر در پارک ملی نیوفارست با یکدیگر همکاری داشته باشند. سازه‌ها منابعی برای برهمکنش و مباحثه بر مسئله پایداری، بازیافت، بقاء انرژی  و توسعه روستایی با  اقامت هنرمندان و فعالیت کاتالیزوری هستند.

در یکی از روزهای سرد زمستانی ماه فوریه، گروه معماریPAD  با هنرمند مشهور، Stephen Turner، برای ساخت سازه‌ای غیرعادی در رودخانه Beaulieu همکاری کرد.

در واقع ، شکل پر پیچ و خم خاکریزی رودخانه در جویبار تنگه مارگارت کاملاً دست ساز است که ساخت آن به قرن ۱۸ بازمی‌گردد و برای نگهداشتن آب در هنگام جزر و مد و برای تبخیر آب شور در پروسه تهیه نمک، در هر دو طرف سد دریچه‌ای قرار داده شده است.

این خاکریزی تنها راه دسترسی به جزیره ۱٫۵ کیلومتری است که در هنگام مد، می‌توان با قایق به آنجا رفت.

این تخم مرغ به مدت ۱۲ ماه محل اقامت هنرمند ما بود. کار Stephen Turner به جنبه‌های زمانی و دیالکتیک ناپایداری و بقا مربوط و شامل گذراندن زمان زیادی در اماکن متروکه و توجه به تغییرات در رابطه پیچیده بین طبیعیت و سازه ساخت بشر است.

استفان از این سازه تخم‌مرغی به عنوان استودیوی کاری برای بررسی حاشیه‌های نیوفارست استفاده کرد. بسیاری از بازدیدکنندگان پارک ملی نیوفارست نمی‌دانند که خط ساحلی در معرض تهدید دائمی فرسایش است و هدف این پروژه، بالا بردن سطح آگاهی مردم است.

موقعیت در نظر گرفته شده برای سازه تخم‌مرغی، مکانی حفاظت شده در سطح بین‌المللی و خود زمین دارای محیط زیست ضعیف و بی‌دوام است. به دلیل بافت سست منطقه، دسترسی همگانی به سازه تخم‌مرغی امکان‌پذیر نیست اما ارتباطات مستقیم و منابع آموزشی در باغ Exbury برقرار است.

با در نظر گرفتن مهارت‌های محلی، فن‌آوری‌ها و مصالح در ساخت و ساز، سازه تخم‌مرغی رو به صنعت سنتی محل دارد و با تخته سه‌لایی و روکش چوبی در ابعاد ۲٫۸ در ۶ متر ساخته خواهد شد. این سازه دنباله‌رو بناهای چوبی دریایی است.

مسئولین پارک ملی نیوفارست به این سازه تخم‌مرغی اجازه کار موقت داده‌اند و با قایق به اینجا آورده خواهد شد و در بستر تقریباً مسطح ساحل گلی قرار خواهد گرفت.

تیر در یک سوکت ۲۵۰ میلی‌متری در تخم‌مرغ قرار داده خواهد شد که از بالا و یا پهلو قابل مشاهده نیست و با یاتاقان‌هایی نگهداشته شده که در هنگام جزر و مد امکان بالا و پایین رفتن حداکثر یک متر و نیم در خط را میسر می‌سازد.
این سازه در هنگام مد، بیشتر قابل مشاهده است.

شکل بیضوی یا تخم‌مرغی آن، هیولایی در چشم‌انداز مرداب نمکی است. با برداشتن سازه آنچه باقی می‌ماند ردّی از تخم‌مرغ در گل و تیر ثابت نگهداری آن است. این تخم‌مرغ به عنوان ابزار آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی از پایداری و عوامل زیست‌محیطی، به مناطق مختلف انگلیس خواهد رفت.





آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.