ساعت بدنتان را کوک کنید!

۰۸اردیبهشت،

بدن در طی روز انواع گازها را جذب می کند که باید در خواب شبانه تصفیه شود برای اینکه از ساعات کار بدنتان مطلع شوید این گزارش را بخوانید.

هوشنگ اسماعیلی، کارشناس ارشد روانشناسی و رئیس کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی با بیان اینکه بدن در طی روز انواع گازها را جذب می کند که باید  در خواب شبانه تصفیه شود گفت: خلقت آفرینش بدن انسان بگونه ای است که به صورت سیستمی کاملا هوشمند و هدفمند عملکردهای خود را طبق ساعات مختلف با شکل منظم انجام می دهد در این میان تنظیم ساعات خواب می تواند کمک بسیاری در سلامت بدن شد.

 اسماعیلی  در ادامه با بیان اینکه ساعت ۹-۱۱ شب زمانی برای  از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری است تصریح کرد:  این عملیات را آنتی اکسیدان ها انجام می دهند که در این ساعت لازم است بدن در حالت آرامش باشد در غیر این صورت اثر منفی بر سلامت بدن خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ساعت ۱ تا ۱۱ عملیات  از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد که بدن در این حالت باید  در خواب عمیق باشد.

 این روانشناس با بیان اینکه عدم دفع مواد سمی از بدن سبب مسمویت عضله می گردد اظهار داشت: ساعت ۱- تا۳ نیمه شب  عملیات سم زدایی در کیسه صفرا انجام می گردد که این فرایند در طی یک خواب عمیق بع طور مناسب قابل انجام است.

وی در پایان با بیان اینکه دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب عدم دفع سموم بدن خواهد شد خاطر نشان کرد: از نیمه های شب تا ۴ صبح عملیات خونسازی در مغز انجام می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.