سالانه ۲ میلیون کودک بر اثر عفونت‌های حاد تنفسی جان خود را از دست می‌دهند

اردیبهشت ۱۴۰۳

آمارها نشان می‌دهند که سالانه حدود ۲ میلیون کودک در جهان بر اثر عفونت‌های حاد تنفسی جان خود را از دست می‌دهند که عمده این کودکان کمتر از پنج سال دارند.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار علمی ممتاز نیوز، گفت: با وجود کنترل اغلب بیماری‌های عفونی در جهان،‌ اما ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها در سطح جهان همچنان قابل ملاحظه است.

وی با بیان اینکه شرایط حول تولد و زایمان و عفونت‌های حاد تنفسی به عنوان دو سبب اصلی مرگ و میر نوزادان و کودکان در دنیا شناخته می‌شوند،‌ اظهار داشت: عفونت حاد تنفسی شامل عفونت‌های حاد در هر قسمتی از دستگاه تنفس است و در صورتیکه به موقع کنترل نشود، می‌تواند با عوارض خطرناکی همراه باشد.

سالاری تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهند که سالانه حدود ۲ میلیون کودک در جهان بر اثر عفونت‌های حاد تنفسی جان خود را از دست می‌دهند که عمده این کودکان کمتر از پنج سال دارند.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات نشان می‌هند که اغلب موارد مرگ و میر ناشی از عفونت‌های حاد تنفسی اعم از باکتریایی یا ویروسی،‌ با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع قابل پیشگیری است و در واقع می‌توان عوارض این بیماری‌ها را به میزان بسیار زیادی کاهش داد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.