سالنامه موسیقی رونمایی شد

۲۱م اسفند ،

نشست خبری رونمایی از سالنامه موسیقی صبح امروز با حضور حمیدرضا عاطفی در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست خبری رونمایی از سالنامه موسیقی صبح امروز با حضور حمیدرضا عاطفی در خانه هنرمندان برگزار شد.

حمیدرضا عاطفی در ابتدای این نشست گفت: سالنامه موسیقی به سبب مشکلات و طولانی شدن پروسه مجوز کمی با تاخیر انتشار یافت و قرار بود این سالنامه بهمن ماه منتشر شود و با کمی تاخیر انتشار یافت ، همچنین این سالنامه می تواند مرجعی برای هنرمندان موسیقی و اصحاب رسانه باشد.

مدیر اجرایی خانه موسیقی درادامه دربارهٔ طرح جلد سالنامه موسیقی گفت: طرح گرافیکی این سالنامه از جمشید حقیقت دوست است که ایشان چندین سال پوسترهای جشنواره را طراحی کرده است و آشنایی کانل به حوزه موسیقی دارد به همین سبب تصمیم گرفتیم که طرح جلد توسط ایشان طراحی شود. همچنین عکس روی جلد یک مجسمه از دوره هخامنشی است که یک ساز بادی در دست چپ او قرار دارد. این ساز ارتباط بسیاری با موسیقی دارد، همچنین طرح های داخلی توسط اردشیر رستمی و طراحی صفحات توسط افشین ضیاییان انجام شده است.

عاطفی در ادامه بیان کرد: در این سالنامه تولد و درگذشت ها با عنوان مسافر ذکر شده است زیرا به اعتقاد من همه ما مسافر هستیم یعنی اینکه در یک ایستگاه سوار می شویم و در ایستگاه بعدی پیاده می شویم. همچنین مهم ترین بخش این سالنامه عکس ها است که این عکس ها را از آرشیو شخصی خودم و هنرمندان تهیه کردم و احمد ابراهیمی و مصطفی کمال پورتراب با من بسیار همکاری کرده اند.

مدیر اجرایی خانه موسیقی در ادامه خاطرنشان کرد: این سالنامه می تواند منبع دقیقی برای اصحاب رسانه و هنرمندان باشد البته چندین سال مداوم مانند این سالنامه به همت علیرضا میرعلی نقی انتشار یافت و ما تصمیم گرفتیم این سالنامه موسیقی را به صورت جامع تر منتشر کنیم. همچنین ویژگی مهم این سالنامه این است که وقایع دقیق دهه ۸۰ آورده شده است زیرا این دهه سال های مهمی در حوزه موسیقی است.

حمیدرضا عاطفی در ادامه گفت: البته باید بدانیم که کارهای پژوهشی دارای خلل است و ما سعی کردیم تا جایی که امکان دارد دقیق باشد به همین سبب اطلاعات این سالنامه با پایگاه اینترنتی ها و وبلاگ ها متفاوت است و ما برای تهیه این اطلاعات از اشخاصی که در قید حیات و عضو خانه موسیقی می باشند استفاده کردیم.

مدیر اجرایی خانه موسیقی در پاسخ به این پرسش که چرا هنرمندان موسیقی پاپ در این سالنامه جایی ندارند، گفت: در حوزه موسیقی جوان به کسی می گوییم که ۲۰ سال فعالیت موسیقی داشته باشد و اگر مرزی بین پیشکسوتان و هنرمندان جوان قائل نمی شدیم شیرازه کار از دستمان در می رفت ، همچنین سالنامه به تعداد محدودی از هنرمندان می پردازد و باید یک ممیزی به لحاظ کیفی و هنری وجو داشته باشد.

عاطفی در پاسخ به این پرسش که عکس ها باساس چه اولویتی انتخاب شده است، تاکید کرد: عکس ها به تعداد روزهای سال یعنی ۳۶۵ عکس است و شامل عکس هایی از موسیقی نواحی، سنتی، آموزشی و کلاسیک است. همچنین مهم ترین وقایع تحت عنوان ” یادمان ” انتشار یافته است و این عکس ها با دهه ۸۰ ارتباط تنگاتنگی دارد.

مدیر اجرایی خانه موسیقی در ادامه افزود: قیمت این سالنامه ۳۵ هزار تومان است که برای هنرمندان ۲۰ درصد و خبرنگاران ۳۰ درصد تخفیف است. همچنی در ماههای محرم و رمضان مطالب به سحرخوانی و تعزیه اختصاص دارد و موسسات موسیقی، سالن های اجرا، مهم ترین برنامه های صدا و سیما و سازها در این سالنامه گنجانده شده است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.