سالیان سال در لیگ جهانی حضور خواهیم داشت

رئیس فدراسیون والیبال گفت: با برنامه ریزی سعی داریم تا سالیان سال در لیگ جهانی والیبال حضور فعال داشته باشیم.

محمدرضا داورزنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: دیدار مهمی را در روز جمعه۱۷ شهریور مقابل تیم ملی والیبال ژاپن برگزار خواهیم کرد و سپس برای دومین بار در روز یکشنبه ۱۹ شهریور به مصاف آنها خواهیم رفت که بتوانیم مانند بازی مصر مقتدرانه دو پیروزی را بدست بیاوریم برای اولین بار به لیگ جهانی والیبال صعود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خیلی ازکشورهای صاحب نام آرزو دارند که در لیگ جهانی والیبال حضور داشته باشند و برای رسیدن به این دوره از مسابقات سرمایه گذاریهای زیادی میکنند.

داورزنی تصریح کرد: تیم ملی والیبال ایران به لیگ جهانی سال ۲۰۲۲ صعود خواهد کرد هدف ما فقط حضور در لیگ جهانی والیبال نیست و سعی داریم یک تیم قدرتمند و منسجم را در رقابت های لیگ جهانی داشته باشیم و در سالیان  سال در این رقابت های معتبر والیبال شرکت داشته باشیم.

وی ادامه داد: پس از این که از سد ژاپن گذر کنیم برای اولین بار در لیگ جهانی حضور پیدا خواهیم کرد. سال ۲۰۲۲ میلادی بیست و چهارمین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال برگزار خواهد شد و به طور حتم ایران یکی از شرکت کنندگان در این دوره خواهد بود که اعتقاد دارم به راحتی می توانیم میزبان لیگ جهانی والیبال باشیم.

داورزنی در مورد میزبانی تهران و سالن ۱۲ هزار نفری آزادی گفت: برای حضور در لیگ جهانی والیبال سالن ۱۲هزار نفری آزادی تهران را به عنوان میزبان معرفی کردیم که این سالن بزرگ استانداردهای لازم را دارد.

مشکلی از بابت میزبانی تیمهای که  به ایران خواهند آمد را در این لیگ نخواهیم داشت. کف پوش جدید سالن ۱۲هزار نفری به تایید نمایندگان فدراسیون جهانی رسیده است و هتل المپیک نیز در کنار ورزشگاه کمک شایانی برای میزبانی خواهد کرد.

داورزنی در مورد استقبال هواداران والیبال از بازی های تیم ملی والیبال کشورمان تأکیید کرد: فدراسیون جهانی به مسائل زیادی از جمله حضور تماشاگران در سالن های برگزاری مسابقات توجه میکنند که هموطنان عزیزمان در جام ملت های آسیا با حضور پر شور علاقمندی خود را به والیبال نشان دادند.

وی ادامه داد: تماشاگران در دو بازی ژاپن نیز از تیم ملی کشورمان حمایت می کنند و با سربلندی به لیگ جهانی خواهیم رفت تا با حمایت هواداران والیبال در این لیگ نتایج در خوری را بدست آوریم.

داورزنی در مورد حضور قدرتمندانه والیبال ایران در سال ۲۰۲۲ گفت: والیبال ایران با ورود به لیگ جهانی والیبال مسیری را طی خواهد کرد که سالیان  سال یکی از قدرت های والیبال دنیا باشد و پس از آن با کسب بهترین نتایج انتخاب به المپیک ۲۰۱۶ برزیل نیز حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مسلما در کشورمان استعدادهای زیادی در رشته والیبال داریم و ۱۵ سال دیگر برنامه ریزی کرده ایم تا در بالاترین سطح والیبال دنیا قرار داشته باشیم و این قدرتمندی والیبال ایران دور از دسترس نیست و در تیم های پایه خود چنین پتانسیل های پر استعدادی را که والیبال ایران را در دنیا معرفی کنند.

داورزنی خاطر نشان کرد: کارخانه بازیکن سازی در فدارسیون والیبال به کار خود ادامه می دهد در حال حاضر تیم ملی دوم والیبال ایران در AVC کاپ حضور دارد. تیم دوم کشورمان در این رقابت های خیلی خوب ظاهر شده است و بازیکنانی جوان در این بازی ها به تیم اصلی ایران معرفی می شوند و با عرض اندام برای درخشش در والیبال ایران آماده می شوند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.