سال ۲۰۱۷: تبلت ۶ / لپ تاپ ۱

۱۶اردیبهشت،

در سال ۲۰۱۷ به ازای فروش ۶ تبلت، فقط یک دستگاه لپ تاپ فروخته خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، طبق آخرین تحقیقات با رشد ۶۷ درصدی بازار فروش تبلت در سال جاری میلادی، تعداد تبلت های فروخته شده به ۲۵۶ میلیون خواهد رسید و اگر چنین رشدی ادامه یابد، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۷۹٫۴ میلیون تبلت به فروش خواهد رفت.
موسسه NPD پیش بینی کرد در سال ۲۰۱۷ تبلت لپ تاپ را شکست خواهد داد و فروش آن نسبت به لپ تاپ ۶ به ۱ خواهد شد، یعنی یک لپ تاپ فروش می رود، در حالی که مردم ۶ لپ تاپ می خرند.
بر اساس تحقیقات موسسه NPD در واقع امسال یعنی سال ۲۰۲۲ اولین سالی است که فروش تبلت، فروشهای لپ تاپ را تحت الشعاع خود قرار می دهد که سال ۲۰۱۷ نیز شش برابر خواهد شد.
رشد فروش تبلت امسال ۶۷ درصد رشد خواهد داشت و سازندگان ۲۵۶ میلیون تبلت راهی بازار مصرف می کنند و این در حالی است که فروش نوت بوک و لپ تاپ ده درصد افت را تجربه خواهد کرد و از عرضه ۲۰۳ میلیون به ۱۸۳ میلیون لپ تاپ در سال افت خواهد داشت.
البته آمار بسیار هم علیه لپ تاپ نیست چرا که فروش لپ تاپ های تاچ اسکرین با ۴۸ درصد رشد در سال ۲۰۲۲، بازار را تکان خواهد داد. این رقم در سال ۲۰۱۲ حدود صفر درصد بوده است و تا ۲۰۲۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید و رشد فروش لپ تاپ های با صفحه لمسی ادامه خواهد داشت.
رشد در قسمت لپ تاپ مربوط به رشد فروش لپ تاپ های فوق سبک نیز خواهد بود که به آنها اولترابوک می گویند که هم شامل اولترابوکهای ویندوز و هم مکینتاش می گردد.(مک بوک ایر و …)
به هر حال ۶۰ درصد از فروشهای سال ۲۰۲۲ در بخش تاچ اسکرین ها و صفحه لمسی ها صورت خواهد گرفت که این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۸۰ درصد خواهد رسید.
ریچارد شیم از موسسه NPD می گوید تجارت موبایل پی سی تغییرات عمده ای در بازار ایجاد کرده است. به نقل از وی فروش بی سابقه تبلت پی سی ها به سازندگان سنتی پی سی فشار مضاعفی وارد ساخته است که نتیجه آن اندام خواری بوسیله تبلت پی سی شده است.
سوال بزرگی که مطرح می گردد نقش ویندوز ۸ در این فروشهاست که ریچارد می گوید ویندوز ۸ نقشی در این رشد ها نقشی نخواهد داشت و در نهایت در خوش بینانه ترین حالت تاثیر اندکی خواهد گذاشت ولی آنقدر نخواهد بود که همه چیز را تکان دهد و مسبب اصلی باشد.
این پیامی به OEM هاست (کمپانی هایی که ویندوز و .. را گرفته و با نام خود روس سخت افزار خود گذاشته و می فروشند) تا بفهمند بازار آینده در دستان تبلت است و نه پی سی!


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.