سال ۳۰۱۱، ژاپن کودک زیر ۱۵ سال ندارد!

جام: کارشناسان می گویند کاهش شدید نرخ تولد در ژاپن، باعث نگرانی شده و این به معنای آن است که در سال ۳۰۱۱، ژاپن کودک زیر ۱۵ سال نخواهد داشت.

دولت ژاپن اعلام کرد که جهت جلوگیری از افت نرخ تولد در این کشور تغییر سیاست فوری لازم است و بر خانواده ها نیز برای داشتن فرزند بیشتر، باید فشار مضاعفی آورده شود.

به گزارش بی بی سی، در حال حاضر، ژاپن یکی از پائین‌ترین نرخ‌های تولد را در سرتاسر جهان دارد. تبعیض در محل کار و سیاست‌های ضعیف دولت نیز باعث شده که بسیاری از زنان ژاپنی از بچه دار شدن واهمه داشته باشند.

دولت ژاپن اعلام کرده است در صورتی که این روند تغییر پیدا نکند، کمبود کودکان، خطرات آسیب‌زائی برای اقتصاد این کشور خواهد داشت.

کاهش نرخ تولد در ژاپن به حدی است که آنها لغتی را در فرهنگ خود به اسم «شوشیکا» ایجاد کرده اند که به معنای جامعه بدون کودکان می‌باشد.

در صورتی که زنان به زایمان فرزندان بیشتری روی نیاورند، جمعیت ژاپن تا اواسط این قرن، تا ۲۰ درصد کوچک می‌شود که تقریبا نیمی از آنان مسن خواهند بود و این به معنای تحمیل هزینه‌های سنگین بر سیستم‌های سلامتی و بازنشستگی است.

اکنون کارشناسان از دولت ژاپن می‌خواهند با تغییر در سیاست‌ها، خانواده هایی که مادران بین بیست تا سی سالگی دارند را به داشتن تعداد فرزندان بیشتر تشویق نمایند.

هم اکنون در ژاپن تعدادی زیادی از دختران در این گروه سنی، بدون فرزند و مجرد می‌باشند؛ هر چند که مشخص نیست چه نوع سیاستی برای این امر لازم است.

از جمله سیاست‌هائی که در حال حاضر وجود دارد، انتظار از مردان برای کار کردن و کمک به زنان در خانه است و این در حالیست که مردان ژاپنی وقت زیادی را در خارج از خانه برای کار سپری می کنند و وقت کمی را برای خانواده خود اختصاص می دهند. ضمن اینکه طبق قوانین کارفرمایان ژاپنی زنان با بچه دار شدن، شغل خود را از دست می دهند.

به گفته کارشناسان، مردم ژاپن به خاطر کاهش نرخ تولد، در ۱۰۰۰ سال آینده منقرض خواهند شد!

جوان آنلاین – آخرین عناوین اجتماعی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.