سال۹۲، سال شکوفایی بازار مسکن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رییس اتحادیه کشوری املاک با تاکید بر افزایش سرعت روند ساخت و ساز، پیش‌بینی‌ نمود: سال ۹۲ سال شکوفایی بازار مسکن است و شاهد رونق در معاملات خواهیم بود.

به گزارش تفسیری خبرنگاربازارباشگاه خبرنگاران رییس اتحادیه کشوری املاک با تاکید بر افزایش سرعت روند ساخت و ساز، پیش‌بینی‌ نمود: سال ۹۲ سال شکوفایی بازار مسکن است و شاهد رونق در معاملات خواهیم بود.

مصطفی قلی خسروی ، در پیش‌بینی خود از وقت بهبود شرایط مسکن اظهار نمود: سال ۹۲ وضعیت مسکن به شکوفایی رسیده و شاهد رونق در معاملات خواهیم بود.

وی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این‌که هر قدر خانه بسازیم کم است، گفت: باید به امر ساخت‌وساز سرعت بیشتری دهیم و کار ساخت مسکن را به سمت صنعتی‌سازی پیش ببریم.

قلی‌خسروی ساخت مسکن مهر را بهترین کار دولت نهم و دهم عنوان و خاطر نشان نمود: هرچند ساخت مسکن مهر امری تاثیر‌گذار در وضعیت بازار مسکن کشور بود اما نمی‌توان منکر وجود عواملی برای جلوگیری از رونق این بازار شد.

رییس اتحادیه کشوری املاک اعلام نمود: ساخت مسکن در کشور سیاست دولت خاصی نمی باش چراکه طبق قانون اساسی سامان دادن به املاک و مستغلات و همچنین تامین نیاز مردم در این بازار از وظایف همهی دولت‌ها بوده و باید این اتفاق به طور مدام بیفتد.

وی افزود: دولت نهم و دهم مردم را نسبت به حق خود در زمینه‌ی مسکن بیدار نمود و از این به بعد داشتن مسکن و خانه‌دار بودن از مطالبات مردم است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

قلی‌خسروی درباره اینکه طرح‌های کنونی نتوانستند قیمت مسکن را کنترل نمایند و با وجود آگاهی مردم نسبت به حقوق خود هنوز بسیاری از خرید خانه باز مانده‌اند، تاکید نمود: رکود فعلی به سبب نوسانات نرخ ارز است و به این سبب مردم نمی‌توانند به نیاز‌های خود دست یابند.

رییس اتحادیه کشوری املاک تصریح نمود: باید صبر نمود زیرا نرخ دلار در این حد نمی‌ماند و کاهش خواهد یافت بدین‌ ترتیب بازار مسکن از رکود خارج شده و با منطقی‌شدن قیمت‌ها و ثبات آن مردم می‌توانند مسکن مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.