ساماندهی مالیات بر عدم اتکای بودجه ۹۲ به نفت تاثیر بسزایی دارد

۲۷م آذر ،

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بحث بودجه ۹۲ بیشتر باید بر روی ساماندهی مالیات تمرکز کنیم اما ساماندهی مالیات نباید به معنای افزایش نرخ مالیات باشد.

سعید اربابی نماینده ایرانشهر و سرباز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم عدم اکتفا به نفت در بودجه ۹۲ گفت: کاهش اکتفا به نفت در بودجه ۹۲ اجتناب ناپذیر است و با توجه به بعضی مسائلی که در این اواخر پیش آمده بهتر است که بر روی صادرات غیرنفتی و ساماندهی مالیات بیشتر تمرکز کنیم و البته نباید این نکته را نادیده بگیریم کا ساماندهی مالیات نباید به معنای افزایش نرخ مالیات باشد.

وی افزود: در بحث مالیات عملا اشخاص بسیاری از پرداخت مالیات اجتناب می‌کنند و پرداخت کننده‌ها قریب‌به‌اتفاق یا کارمند و یا کارگر می باشند، سایر اشخاص جامعه هم اعم از حقیقی یا حقوقی متناسب با درآمدی که دارند مالیات پرداخت نمی‌کنند.

اربابی تصریح کرد: باید مالیات را به صورت صحیح مدیریت کرده تا از طریق درآمدهای مالیاتی بودجه کشور را تامین کنیم، اگر ۵۰ تا ۵۵درصد از بودجه ۹۲ را از نفت تامین کرده و مابقی را از درآمدهای مالیاتی و حوزه‌های دیگر،می‌توان به تنظیم بودجه بر پایه عدم اکتفا به نفت امیدوار بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر قانون افتتاح مالیات‌های مستقیم را در مجلس داریم که در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و در حال بررسی است که امید است پس از تصویب بتوانیم در راستای مدیریت مالیات به اجرا در آوریم.

اربابی در پایان گفت:‌ قیمت نفت در بودجه ۹۲ هنوز نهایی نشده و به سبب سیاست‌های قیمت‌گذاری در دنیا احتمال کاهش قیمت وجود دارد و اگر قیمت ۹۰ دلار برای هر بشکه را در بودجه ۹۲ تصویب کنیم احتمال به چالش کشیده شدن بودجه وجود دارد.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.