سامانه “پرداخت ۷۷۰” رونمایی شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سامانه «پرداخت ۷۷۰» بر پایه فناوری USSD که امکان پرداخت الکترونیکی را از طریق تلفن همراه و با هدف کاهش هزینه ها و حذف پول نقد ممکن می سازد در الکامپ نوزدهم رونمایی شد

خبراقتصادی:با استفاده از سامانه پرداخت الکترونیک *۷۷۰#  مشترکان تلفن همراه تمامی اپراتورهای موبایل کشور می توانند علاوه بر خرید شارژ و پرداخت قبوض خود از طریق تلفن همراه، خرید های غیر حضوری خود را نیز از طریق تلفن همراه خود پرداخت کنند.

با استفاده از این سامانه که براساس فناوری کد دستوری USSD کار می کند، امکان ذخیره سازی امن شماره کارت از طریق شبکه موبایل با هدف تامین امنیت در سامانه پرداخت مهیا شده است.

با استفاده از این ویژگی امکان سوء استفاده از کارت از بین می رود. زیرا در جریان این عملیات شماره کارت با استفاده از دستگاهی به نام HSM که مخفف Hardware Security Module است رمزنگاری و Tokenized شده و بدین صورت امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

در حال حاضر سرویس های استعلام موجودی کارت، شارژ مستقیم تلفن های همراه، پرداخت قبوض خدماتی، شارژ وایمکس و سرویس خرید غیر حضوری در این سامانه فعال است که قرار است در آینده سرویس های دیگری در این سامانه فعال شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.