سامان احتشامی ˝همایون خرم ماندگار˝ را می‌نوازد

۳۰م دیماه ،

سامان احتشامی و گروه احتشامی در بخش جنبی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر قطعه‌ «همایون خرم ماندگار» را روی صحنه خواهند برد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، سامان احتشامی با بیان این خبر افزود: به‌عنوان فردی که از کودکی با زنده‌یاد استاد همایون خرم روی صحنه رفته‌ام و زندگی کرده‌ام، ضمن تقدیم کنسرتم به این استاد برجسته‌ موسیقی ایران، قطعه‌ای به‌نام «همایون خرمِ ماندگار» را اجرا خواهم کرد.

او در توضیح این اثر گفت: هم‌اکنون در حال آهنگسازی این اثر هستم که بر اساس ساخته‌ها و ملودی‌های ماندگار استاد خرم خواهد بود.

سامان احتشامی ادامه داد: پیش از آنکه استاد حیات را بدرود بگویند، یکی از قطعات کنسرت ما در بخش جنبی جشنواره‌ی موسیقی، اثری از استاد همایون خرم بود. اما پس از درگذشت ایشان تصمیم گرفتم، بخش اول کنسرت را که شامل تکنوازیِ پیانوی خودم است، به این قطعه‌ تازه اختصاص دهم.

او ادامه داد: این قطعه، قطعاً بالای پنج دقیقه خواهد بود چون باید قطعات بسیار ماندگار ایشان را در یک قطعه بیاورم که زمان بسیاری می‌طلبد.

سامان احتشامی در پایان گفت: این کنسرت و به‌ویژه قطعه‌ی ابتدایی کنسرت، ادای دینی است به زحماتی که استاد همایون خرم در موسیقی ایران کشیده‌اند.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.