سامسونگ و نوکیا در صدر

جام جم آنلاین: یک شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا با اعلام اینکه اپل سومین سازنده بزرگ تلفنهای همراه محسوب می شود اقدام به ارائه جدول سازندگان تلفنهای همراه برحسب سهم بیشتر بازار در چهارماه اول سال ۲۰۱۲ پرداخته است.

بیش از یک دهه نوکیا پیشروترین سازنده تلفنهای همراه بود، اما اکنون این جایگاه توسط سامسونگ تسخیر شده است.

گارتنر به عنوان شرکت پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات با ارائه جدولی به آمار فروش تلفنهای همراه هرکدام از تولید کنندگان در سطح جهان و سهم بازار آنها در چهارماه اول سال ۲۰۱۲ (ژانویه، فوریه، مارس، آوریل) پرداخته است.

درحال حاضر آمار چهار ماه دوم همه شرکتهای سازنده تلفن همراه در دسترس قرار ندارد.

برای مثال طی ماه های آوریل و ژوئن اپل ۲۶ میلیون تلفن همراه که تمام آنها تلفن هوشمند بوده اند را به فروش رسانده آماری که برای این شرکت از یک سال پیش تاکنون رشد ۲۸ درصدی داشته است.

شرکت سامسونگ الکترونیک که در صدر قرار دارد، ۸۶٫۶ میلیون تلفن همراه را در چهارماه اول سال ۲۰۱۲ به فروش رسانده و با این رقم ۲۰٫۷ درصد سهم بازار را در دست دارد. این فروش موجب شده که سامسونگ نسبت به یک سال گذشته ۱۶٫۱ درصد افزایش فروش داشته باشد.

شرکت نوکیا ۸۳٫۲ میلیون دستگاه را به فروش رسانده که این میزان سهم ۱۹٫۸ درصدی در بازار را برایش فراهم کرده این درحالی است که نوکیا ۲۵٫۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش فروش را تجربه کرده است.

شرکت اپل در این رده بندی در جایگاه سومین شرکت بزرگ تولید کننده قرار گرفته ۳۳٫۱ میلیون تلفن همراه را به فروش رسانده که این امر ۷٫۹ درصد از سهم بازار را برایش به همراه داشته و رشد ۳٫۹ درصدی نسبت به یک سال قبل داشته است.

شرکت ZTE با فروش ۱۷٫۴ میلیون دستگاه تلفن، سهم ۴٫۲ درصدی و رشد ۲٫۵ درصدی در رتبه چهارم، شرکت ال جی الکترونیکس با فروش ۱۴٫۷ دستگاه، سهم ۳٫۵ درصدی بازار و رشد ۵٫۶ درصدی نسبت به سال پیش در جایگاه پنجم قرار دارند.

شرکت فناوری هوواوی با فروش ۱۰٫۸ میلیون تلفن، سهم ۲٫۶ درصدی بازار و رشد ۱٫۶ درصدی نسبت به سال گذشته از دیگر شرکتهای این جدول محسوب می شود.

شرکت ریسرچ این موشن با فروش ۹٫۹ میلیون دستگاه تلفن، ۲٫۴ درصد از سهم بازار را در دست دارد و نسبت به شرایط یک سال قبل ۳ درصد رشد داشته است.

موتورولا موبیلیتی که اکنون بخشی از شرکت گوگل است ۸٫۴ میلیون دستگاه تلفن همراه به فروش رسانده که این میزان موجب شده موتورولا ۲ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و شرایط خود را نسبت به سال قبل ۲٫۱ درصد بهبود بخشد.

شرکت سونی در چهارماه اول سال ۲۰۱۲ ، ۷٫۹ میلیون دستگاه تلفن همراه فروخته با این تعداد فروش ۱٫۹ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته و ۱٫۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

شرکت HTC با فروش ۷٫۷ میلیون تلفن ، ۱٫۸ درصد از سم بازار در دست دارد و نسبت به سال گذشته ۲٫۲ درصد رشد داشته است.

سایر شرکتهای ساخت تلفن همراه نیز ۱۳۹ میلیون دستگاه فروخته اند که با این تعداد ۳۳٫۳ درصد بازار را به خود اختصاص داده و نسبت به یک سال گذشته ۳۵٫۹ درصد رشد داشته اند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.