سانسور زخم کاری / کدام صحنه‌های سریال زخم کاری سانسور شد؟

بازیگران نقش اخوان و نجفی سریال زخم کاری از سانسور سریال و مشکلات این مجموعه با ساترا گفت.

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

جواد عزتی و هانیه توسلی در زخم کاری

به گزارش ممتاز نیوز، عباس جمشیدی فر و مهدی زمین پرداز بازیگران سریال زخم کاری که از پلتفرم فیلیمو در حال پخش است در برنامه کافه آپارات با فریدون جیرانی و در مورد این سریال و سانسورهای اعمال شده توسط ساترا به گفت‌وگو نشستند.

جمشیدی فر: با سانسور به عقب بر می‌گردیم

بازیگر نقش اخوان در سریال زخم کاری درمورد نحوه آشنایی‌اش با مهدویان گفت: اولین کار من با ایشان سینمایی شیشلیک بود. من کارهای او به ویژه ایستاده در غبار را دیده بودم وقتی با من برای کار تماس گرفتم، ذوق زده شدم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: در مورد نقشم در سریال زخم کاری هم باید بگویم که اخوان فکر می‌کند که آدم قدرتمندی است اما اینگونه نیست و متأسفانه امسال او در جامعه بسیار زیاد هستند.

جمشیدی‌فر دلیل این تصور اخوان در قصه را اینگونه بیان کرد: ما را به گونه‌ای تربیت کرده‌اند که دوست داریم همه چیز داشته باشیم و این برای ما تبدیل به یک تفکر شده است و برای رسیدن به آن دست به هرکاری می‌زنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا قهرمان مردم در این سریال مالک است که یک قهرمان کثیف است، افزود: شما نگاه کنید. مکبث هم جذاب و محبوب است و درحالی که به شخصیت منفوری است. دقیقا مالک زخم کاری هم شبیه مکبث است در عین سیاه بودن محبوب و جذاب است.

بازیگر سینمایی شیشلیک در مورد کار با مهدویان گفت: وقتی با او کار را شروع کردم، گفتم او کمدی را نمی‌شناسد. اما وقتی کار جلو رفت و فیلم را دیدم تازه متوجه شدم که او چه ذهن قوی و آنالیز شده‌ای دارد. مهدویان درست می‌بیند و خوش فکر است و به عنوان یک بازیگر کار با او راحت است.

وی در مورد سانسور سریال زخم کاری گفت: صحنه‌هایی که من بازی کردم سانسور نشد. ( فریدون جیرانی به کنایه به او گفت یعنی حتی خانم‌بازی‌‎های اخوان سانسور نشد.)
بازیگر زخم کاری افزود: با اینکه ساترا گفته است در مورد صحنه‌های سانسور شده زخم کاری حرف نزنیم، اما سانسور را نمی‌فهمم. چرا باید سلیقه‌ها را یکدست کنیم؟ مردم

سلیقه‌های مختلفی دارند و بر اساس آن انتخاب می‌کنند. با سانسور جامعه به عقب بر می‌گردد.

عباس جمشیدی‌فر در مورد اولین کار تئاتر خود نیز گفت: در هنرستان با جواد عزتی رفیق شدم و از ۱۷ سالگی با او کار تئاتر کردم. کارگردان اولین تئاتری که بازی کردم جواد عزتی بود.

زمین پرداز: امیدوارم سانسور به روح زخم کاری ضربه نزند

بازیگر نقش نجفی در سریال زخم کاری نیز گفت: از طریق ابراهیم امینی که دوست مشترک من و مهدویان بود با حسین آشنا شدم. او مرا به مهدویان برای بازی در سریال آخرین روزهای زمستان معرفی کرد و از آنجا رفاقت من با مهدویان شروع شد.

وی در مورد نقشش در سریال زخم کاری افزود: مثل نجفی در جامعه زیاد داریم. او ریاکار و چاپلوس است و برای به دست آوردن موفقیت دست به هر کاری می‌زند. در همان روز اول هم به مهدویان گفتم که ریاکار بودن نجفی باید پررنگ شود حتی در بیان او هم تلاش کردیم که این اخلاق منفی او دیده شود.

بازیگر سینما ادامه داد: متأسفانه نجفی‌ها برای این زیاد شده است که فاصله طبقاتی در جامعه زیاد شده و ما می‌بینیم مسئولانی که به مردم توصیه‌های اخلاقی می‌کنند، فرزندان‌شان به گونه‌ای دیگر زندگی می‌کنند. این در حالی است که در دهه ۶۰ ما شاهد این رفتارها و فاصله‌ها نبودیم.

وی در مورد کار با مهدویان هم گفت: او فضای فیلم را برای بازیگر تعریف می‌کند و جلوی بازی‌های اغراق شده را می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهدویان این است که چیدمان صحنه اهمیت می‌دهد و تو به عنوان بازیگر خیالت راحت است که کارگردان حواسش به همه چیز هست. به خاطر همین است که بازیگرانی که با او کار می‌کنند دیده می‌شوند.

زمین پرداز ادامه داد: مهدویان چون با دو دوربین کار می‌کند، صحنه را کامل می‌گیرد و این به بازیگر کمک می‌کند که حسش را از دست ندهد.

به گزارش هنر مانا، بازیگر سریال زخم کاری در مورد سانسور نقش در این مجموعه گفت: سانسورهای من دیالگوی بود و مجبور شدیم دیالوگ‌ها را تغییر بدهیم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم سانسور به روح زخم کاری ضربه نزند. مخاطب حق دارد بداند رابطه‌های فیلم چه شد؟ همه از من می‌پرسند که رابطه‌ها درقسمت هفتم به کجا ختم شد؟ الان پلتفرم‌ها در حال جذب مخاطب هستند و این یک اتفاق خوب است ولی سانسور اتفاق خوشایندی نیست.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.