سانسور فراری در چین

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سانسور فراری در چین

سانسور فراری در چین

پرشین خودرو: کلمه «فراری» در چین جزو کلمات ممنوعه است و اگر آن را جست و جو کنید فیلتر می شود.

به گزارش ممتازنیوز، اینترنت برای هواداران خودرو مملو از اطلاعات، متن، عکس، تصویر ویدیوئی و غیره است. با چند دکمه روی کامپیوتر می توان از زیر و بم خودروها سر در آورد و آنها را به هم مقایسه کرد. اما در چین برخی از خودروسازان از موهبت اینترنت برای رساندن اطلاعات و تبلیغات خود بی بهره اند. برای مثال اگر در چین دنبال اطلاعات برای خودروی فراری بگردید قطع به یقین با سانسور غلیظی مواجه می شوید.
اسب در حال شیهه [لوگوی فراری] به نماد فرزندان اربابان و ثروتمندان چینی تبدیل شده همان هایی که ما در کشورمان به آنها آقازاده می گوییم. این اسب در حال شیهه را فقط خانواده هایی در چین می توانند تهیه کنند که از رانت یا مزایای خاص برخوردارند.
اولین باری که این سانسور شروع شد، سال ۲۰۱۱ بود. در آن زمان فرزند بو خیلیا Bo Xilai از سیاستمداران صاحب نفوذ در حال راندن یک فراری سرخ رنگ مشاهده شد در حالی که این خودروی گران از دایره دستمزد آن سیاستمدار خارج بود. ابتدا خبر و عکس های این موضوع در شبکه های اجتماعی چین منتشر شد که نتیجه آن فیلتر کلمه «فراری قرمز رنگ» بود. دوباره در سال ۲۰۱۲ به مدت کوتاهی نام فراری قربانی یک آقازاده دیگر شد. فرزند یکی از مقام های بلندپایه حزب کمونیست در یک فراری مشکی رنگ کشته شد. خبر کشته شدن این آقازاده هرگز در رسانه های دولتی و رسمی منتشر نشد اما در شبکه های اجتماعی مثل نقل و نبات پخش شد و دوباره موجبات فیلتر شدن کمله فراری را فراهم کرد.
در ۱۳ فوریه امسال هم یک تصادف مرگبار دیگر با فراری رخ داد و دوباره اخبار آن سر از شبکه های اجتماعی در آورد. این بار مثل گذشته دولت چین اصرار شدید به سانسور کردن کلمه فراری نداشت و احتمالا به تدریج این حساسیت دولت چین کاهش یافته و جست و جو برای مارانلو و فراری با هیچ مجازاتی رو به رو نشود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.