سایت اینترنتی بازی Angry Birds هک شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

هکرها به پایگاه اینترنتی اینترنتی شرکت تولیدکننده بازی محبوب پرندگان خشمگین یا همان Angry Birds حمله کردند و در صفحه اول آن نوشتند: "پرندگان جاسوس".
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به دنبال انتشار یافتن خبرهای مبنی بر جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از بازی Angry Birds در گوشی‌های هوشمند، گروهی از هکرها به پایگاه اینترنتی اینترنتی شرکت Rovio Entertainment حمله کردند و با در دست گرفتن مدیریت آن روی صفحه اول پایگاه اینترنتی نوشتند: "پرندگان جاسوس". 
این شرکت تولیدکننده بازی‌های موبایلی با انتشار یافتن بیانیه‌ای توضیح داد که با دولت آمریکا یا آژانس‌های اطلاعاتی این کشور هیچ گونه "همکاری یا تبانی" نداشته است.
به طور کلی باید توجه داشت، بیشتر ابزارهای موبایلی اطلاعاتی را در مورد کاربران به شرکت تولیدکننده ابزار ارسال می‌کنند که از جمله این اطلاعات می‌توان به موقعیت جغرافیایی کاربر و نحوه استفاده از ابزار اشاره کرد و در این راستا گفته می‌شود که "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) اطلاعات یاد شده را از بازی Angry Birds در اختیار گرفته است.
گفته می‌شود که آژانس امنیت ملی آمریکا برای دسترسی به اطلاعات یاد شده از سرورهای شرکت Rovio استفاده نکرده است و تنها با محاسبه میزان ترافیک‌های مخابراتی و استخراج اطلاعات از این زمینه به اهداف خود دست یافته است.
با این وجود گفته شده است که بازی Angry Birds و اطلاعات مربوط به آن نیز جزء اهداف امنیتی سازمان NSA بوده است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.