سایر قوا قوه قضائیه را یاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه مسئولان عالی قضایی در پایان هفته قوه قضائیه و برگزاری همایش سراسری و دیدار با مقام معظم رهبری در مشهد مقدس گرد هم آمده تا ارزیابی رویکردها و سیاست ها و برنامه های دستگاه قضایی را بررسی کنند.

در این نشست آیت الله صادق آملی لاریجانی با تقدیر از تلاش مسئولان ، قضات، کارکنان دستگاه قضایی در پیشبرد اهداف این قوه مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور مسئولان قوه قضائیه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا و دیدار با مقام معظم رهبری و استماع سخنان و رهنمودهای ایشان روحیه مضاعفی برای تلاش و کوشش همه جانبه در ارتقاء دستگاه قضایی به ما بخشید.

رئیس دستگاه قضا با ابراز خرسندی از برگزاری همایش سراسری دستگاه قضا در مشهد مقدس و تقدیر از حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس و سایر مسئولان کشوری و لشگری در این همایش، دیدار مسئولان عالی قضایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را فرصتی مغتنم برای مسئولان دستگاه قضایی در تبیین افق های پیش رو متناسب با رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: سخنان رهبری موجب دلگرمی همه مسئولان قوه قضائیه است و رهنمودهای ایشان راه ما را روشن تر و عزم و اراده مسئولان قضایی را برای خدمت به مردم بیشتر می کند.

آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم توجه به برنامه ریزی و اجرایی کردن سیاست ها و رویکردهای قضایی و ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن برنامه های قوه قضائیه گفت: امیدواریم با رهنمود مقام معظم رهبری حرکتی جدید در قوه قضائیه برای ایجاد تحول و پیشرفت روزافزون با محوریت برنامه ریزی های زیربنایی آغاز شده و استمرار یابد.

رئیس قوه قضائیه انجام برنامه ریزی های راهبردی را یکی از مهمترین اولویت هایی دانست که باید بیش از پیش مسئولان دستگاه قضایی به آن توجه کنند.

آملی لاریجانی تعامل جدی و مناسب میان قوای سه گانه را در پیشبرد اهداف ضروری توصیف کرد و خواستار همکاری های همه جانبه برای کمک به ارتقاء قوه قضائیه شد و گفت: مسئولان قوه قضائیه از هیچ تلاش و کوششی به منظور ارتقاء دستگاه قضایی دریغ نخواهند کرد و امیدواریم متولیان سایر قوا نیز در این راه قوه قضائیه را یاری کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار هفته گذشته خود از دادگاههای تجدیدنظر و کیفری استان تهران گفت: در این بازدید سرزده علاوه بر بازرسی از شرایط و نحوه فعالیت قضات دغده ها و مشکلات آنها را شنیدیم و نقاط قوت و کاستی ها در این بازرسی مشخص شد.

رئیس قوه قضائیه این نوع بازرسی های سرزده را مفید خواند و در ارزیابی نسبت به نتیجه این بازدید سرزده گفت: در این بازدید گرچه ناظر نظم و ترتیب بودیم ولی نحوه حضور قضات و کارکنان و رسیدگی ها تخلفاتی مشاهده شد که تذکرات ضروری داده شد.

مسئولان عالی قضایی پس از سخنان رئیس قوه قضائیه گزارشات و مشاهدات خود را از بازدید سرزده خود از محاکم استان تهران ارائه کردند که در هر مورد توصیه ها و دستورات رئیس قوه صادر شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.