سبحانی‌نیا:حضور موثر ایران در آمریکای لاتین سبب وحشت اوباما شده است

۱۱م دیماه ،

sobhaninia.jpg

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصویب طرح مبارزه با نفوذ ایران در آمریکای لاتین از سوی اوباما را سببی بر نفوذ تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت آمریکا دانست و گفت که سران این کشورها چنین تغییر جهتی را نخواهند پذیرفت.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به نظر می‌رسد حضور موثر ایران در آمریکای لاتین سبب شده اوباما از این موضوع وحشت کند و به دنبال سد نفوذ و جلوگیری از برد سیاست خارجی ایران در آمریکای لاتین باشد.

وی افزود: آمریکا اگر چنین قدرت و نفوذی در این کشورها داشت در سال‌های اخیر مانع از این می‌شد که چند دولت آمریکای لاتین از حوزه اقتدار آمریکا رها شوند و روسای جمهور این کشورها با گرایش مخالف سیاست‌های آمریکا در آمریکای لاتین روی کار بیایند، همچنان‌ که شاهد هستیم بسیاری از سران این کشورها جزو مخالفین سرسخت‌ سیاست‌های آمریکا در منطقه می باشند و با شعار ضدآمریکایی رای آورده‌اند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس یادآور شد: آمریکا اگر می‌تواند برای نفوذ ایران در آمریکای لاتین ایجاد مانع کند بهتر این بود که جلوی انتخاب شخصیت‌هایی را در کشورهای آمریکای لاتین می‌گرفت که با شعار ضدآمریکایی روی کار آمده‌اند و مخالف سیاست‌های استعماری آمریکا می باشند.

سبحانی‌نیا با تاکید بر اینکه طرح آمریکا برای مبارزه با نفوذ ایران در آمریکای لاتین،‌ نتیجه‌بخش نخواهد بود، تصریح کرد: ایالات متحده تاکنون هر کاری توانسته برای محدود کردن برد سیاست‌خارجی در کشورهای آمریکای لاتین انجام داده اما ایران همچنان در روابطش با این کشورها موفق بوده و آمریکا نخواهد توانست جلوی این امر را بگیرد.

این عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: روسای کشورهای آمریکای لاتین هم اجازه نخواهند داد آمریکا برای آنها چنین تعیین تکلیفی کند در واقع آنها چنین تغییر جهتی را نمی‌پذیرند و حتما اینگونه سیاست‌ها مورد اقبال کشورهای آمریکای لاتین نیز قرار نمی‌گیرد و این امر نوعی مداخله در سیاست این کشورها تلقی می‌شود، ایران هم تاکنون روابط خوب و موثری با این کشورها برقرار کرده و این روابط در آینده هم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.