سبقت گوگل پلی از اپ استور با ۱ میلیون برنامه اندروید

ممتازنیوز:

20130724-09113968--IMG-1024_JPG

رقابت تنگاتنگ مابین فروشگاه نرم افزاری گوگل با نام گوگل پلی و فروشگاه نرم افزارهای اپل با نام اپ استور یکی از جذاب ترین و تماشایی ترین رقابت ها در دنیای تکنولوژی و گجت های همراه می باشد. فارغ از بحث کیفیت برنامه ها و سایز آن ها، همواره اپ استور از لحاظ تعداد اپ ها فراتر از فروشگاه رقیب قرار داشته است و تا سال گذشته میلادی اپ استور میزبان حدودا ۷۰۰هزار و در طرف مقابل گوگل پلی میزبان تقریبا ۶۰۰هزار نرم افزار بودند. در کنفرانس توسعه دهندگان اپل این شرکت رسما اعلام کرد که تعداد برنامه های فروشگاه اپ استور از مرز ۹۰۰هزار گذشت و تعداد دانلودها از آن نیز به عدد نجومی ۵۰ میلیارد رسیده است.

پس از چند هفته از اعلام آمارهای اپل، اکنون نوبت به گوگل رسید تا قدرت خود را به رخ رقیب قدرتمند خود بکشاند. ساعاتی قبل گوگل در مراسم رونمایی از نکسوس و اندروید جدید رسما اعلام کرد که تعداد برنامه های فروشگاه گوگل پلی مرز ۱ میلیون گذشته و بدین ترتیب بالاخره پس از سال ها گوگل پلی از اپ استور سبقت گرفت و اکنون تعداد ۱۰۰هزار نرم افزار بیشتر در فروشگاه گوگل جا خوش کرده اند و تعدا دانلودها از آن نیز مانند اپ استور به تعداد بیش از ۵۰میلیارد رسیده است.

اما همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود و ظاهرا گوگل عزم خود را برای شتاب دادن به افزایش تعداد نرم افزارهای فروشگاه خود جزم کرده است و از قرار معلوم دستمزد برنامه نویسان و توسعه دهندگان خود را به میزان ۲.۵ برابر افزایش داد و بدین ترتیب توسعه دهندگان اندروید با انگیزه بیشتری مشغول به تهیه و تکامل اپ های اندروید خواهند بود.

PhoneArena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.