سبک‌های اختصاصی در اپرا

جام جم آنلاین: اگر کمی اهل وبگردی باشید، حتما سایت‌های بسیار زیادی را مشاهده کرده‌اید. سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… از جمله سایت‌های مختلفی است که هر کدام طرح‌ها و امکانات متفاوتی را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

تابه‌حال برایتان پیش آمده که بخواهید از صفحه به‌نمایش درآمده در یک سایت، یک نسخه چاپ کنید؟ نسخه چاپی از سایت موردنظر شامل تصاویر بسیار زیاد، بنرهای تبلیغاتی با رنگ‌های مختلفی بوده که موجب شده است نسخه چاپی شما فاقد کیفیت باشد و از وضوح کافی برخوردار نباشد؟ چند سایت را دیده‌اید که برای رفع این مشکل، گزینه‌ای را به‌عنوان نسخه مناسب چاپ برای چاپ صفحات سایت در خود جای داده است؟ اگر دوست دارید برای همیشه از این مشکل رهایی یابید و هنگام تهیه نسخه چاپی از سایت‌های موردنظرتان، بیشترین وضوح را در اختیار داشته باشید می‌توانید از سبک‌های ویژه نمایشی صفحات در مرورگر اپرا کمک بگیرید.

اپرا با پشتیبانی از قابلیت تغییر سبک نمایش صفحات وب به شما این امکان را می‌دهد تا به‌دلخواه خود اجزای به‌نمایش درآمده در صفحه را کم و زیاد کنید و علاوه بر این، سایت‌های موردنظرتان را در سبک‌های ویژه‌ای مشاهده کنید.

۱ـ ابتدا صفحه وب موردنظر را در مرورگر اپرا فراخوانی کنید.

۲ـ به منوی View بروید و پس از انتخاب گزینه Style، یکی از سبک‌های موجود جهت تغییر در چگونگی نمایش صفحه وب مربوط را فعال کنید.

توجه داشته باشید که با استفاده از این قابلیت می‌توانید چند سبک را به‌طور همزمان روی صفحه موردنظرتان اعمال کرده و هر صفحه را به همان شکلی که تغییر می‌کند، چاپ کنید.

سبک (High contrast B/W) تمایز میان بخش‌های سفید و سیاه را بیشتر کرده و در موارد بسیار تصاویر زمینه را نیز حذف می‌کند که یکی از بهترین سبک‌ها برای تهیه نسخه‌های چاپی به‌شمار می‌رود.

همچنین سبک‌های Inline Structure و Table Structure برای طراحان صفحات وب و علاقه‌مندان به ساختار این صفحات کاربرد دارد و سبک‌های دیگری همچون Table of Contents زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهید فهرستی از عناوین مطالب موجود در یک سایت را در اختیار داشته باشید.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.