سبیت: فقط برای چشم های شما

۲۶م اسفند ،

در سال های اخیر شیوه استفاده از رایانه ها تحول پیدا کرده است و روشهایی چون لمس صفحه ها و فن آوری ردیابی چشم گسترش پیدا کرده است. یک شرکت مستقر در سوئد که در این فن آوری تخصص دارد، اپلیکیشن ردیابی چشم برای استفاده از برنامه ویندوز هشت را در نمایشگاه «سبیت» ارائه کرد. 

نیکولاس پزاروسا، مدیر شرکت «توبی» می گوید: «در برنامه ویندوز هشت می توانم اپلیکیشن هایی را با نگاه ممتد، انتخاب و باز کنم. ما امکان تازهی به برنامه نویسان ارائه می کنیم تا بتوانند اپلیکیشن های خود را مجهز به ردیابی چشم کنند. چون به نظر ما، در سال آینده تولیداتی برای مصرف کنندگان وارد بازار خواهد شد که مجهز به سیستم ردیابی چشمی خواهد بود.»

عینک سه بعدی شرکت آلمانی «زایس» مجهز به ردیابی سر است که حرکات سر را محاسبه کرده، تجربه مجازی سه بعدی واقعی تری ارائه می کند. به این ترتیب، احساس غرق شدن کامل بازی رایانه ای به بازیگر دست می دهد. 

شرکت آی. بی. ام. به همراه موسسه هلندی «رادیو آسترونومی»، در یک پروژه بین المللی شرکت می کنند که هدف آن ساخت تلسکوپی است که قادر به ردیابی امواج «بیگ بنگ» یا همان «انفجار بزرگ» باشد. 

تلسکوپ «اری» یک تلسکوپ بسیار بزرگ است که در آفریقای جنوبی و استرالیا ساخته خواهد شد. به این ترتیب می توان سیگنال های «انفجار بزرگ» را که سیزده میلیون سال پیش روی داد دریافت کرد. ساخت این تلسکوپ از سال ۲۰۱۶ آغاز و در سال ۲۰۲۴ خاتمه پیدا خواهد کرد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.