“ستاره مشرق” در شبکه سحر درخشیدن گرفت

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مجموعه برنامه “ستاره مشرق” به مناسبت سالروز تولد علامه اقبال لاهوری در شبکه جهانی سحر تولید شد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، این مجموعه به مناسبت ۱۱ نوامبر (۱۸ آبان) سالروز تولد علامه محمد اقبال لاهوری شاعر، فیلسوف، سیاستمدار و متفکر مسلمان پاکستانی به کارگردانی و تهیه نمایندگی عباس مقیسه در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه ای تهیه شده است.
برنامه ترکیبی “ستاره مشرق” از بخش هایی همچون گفت و گو با کارشناسان در فضاهای مختلف، تصویر- نریشن و وله های تصویری تشکیل شده و مباحثی همچون شخصیت اقبال در آرا و نظراتش، آراء او در مورد غرب، تفکر اقبال در مورد زنان، دیدگاه اقبال در مورد زبان و ادبیات فارسی و نقش و جایگاه آن در شبه قاره و اشعار او به دو زبان فارسی و اردو، در آن مورد بررسی قرار گرفته است.
تولید این برنامه از اواخر شهریور ماه سال جاری آغاز شده و یک ماه و نیم به طول انجامیده است و از جمله کارشناسانی که به بحث و تبادل نظر در این برنامه پرداخته اند، شاهد اقبال (از بستگان اقبال لاهوری)، شهرزاد قیصر (نایب رییس آکادمی اقبال شناسی پاکستان)، دکتر بقایی (استاد دانشگاه تهران)، حکیمه دلیران (نخستین استاد زبان فارسی اعزامی به شبه قاره هند)، قاضی رحمان (سرکنسول پاکستان در مشهد) را می توان نام برد.
 محسن کیوان فر صدابرداری و علیرضا محمدی مدیریت تولید مجموعه “ستاره مشرق” را بر عهده داشته اند. همچنین محمدرضا رشیدی سرپرست دوبلاژ و زهرا زیدی گوینده متن این برنامه بوده اند و صداپیشگانی همچون عظیم رضوی، ناهید انوری، شیرین بانو معراج، قمر عباس و حسن عباس به گویندگی در آن پرداخته اند.
“ستاره مشرق” هر روز ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران از سیمای اردوی شبکه جهانی سحر پخش می گردد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.