ستاره های بالای ۳۰ سال در جام‌جهانی ۲۰۲۲

worldcup

worldcup

در این یادداشت به بررسی ۱۵ ستاره بالای ۳۰ سال حاضر درجام جهانی خواهیم پرداخت که شاید در جام جهانی ۲۰۱۸ دیگر اثری از آنها نباشد.

۱۵- په‌په -پرتغال

این مدافع مستحکم فصل بسیار خوبی با رئال مادرید پشت سر گذاشته و در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور داشت. در تیم ملی پرتغال نیز این مدافع ۳۱ ساله، ستون خط دفاعی تیمش به حساب می آید.

۱۴- فرد – برزیل

اسکولاری در کادر برزیل از بازیکنانی نظیر کاکا و رونالدینهو برای حضور در جام جهانی چشم پوشی کرده، ولی به فرد ۳۰ ساله اعتماد و او را دعوت کرده است.

فرد ۳۰ ساله که در عین حال مسن ترین بازیکن تیم ملی برزیل در

جام جهانی ۲۰۲۲

به حساب می آید، مهاجم باشگاه فلومنینزه بوده و می خواهد سلسائو را به ششمین قهرمانی جام جهانی برساند.

۱۳ – دیدیه دروگبا – ساحل عاج

برای این مهاجم ۳۶ ساله به احتمال زیاد این جام جهانی آخرین فرصت برای درخشش با پیراهن تیم ملی کشورش است. او تا کنون ۹۹ بازی ملی در کارنامه خود دارد و یکی از خطرناک ترین مهاجمان حاضر در جام جهانی به حساب می آید.

۱۲- ساموئل اتوئو – کامرون

این مهاجم ۳۳ ساله از آمادگی خوبی برای این رقابت ها برخوردار است و از امیدهای شیرهای رام نشدنی کامرون در این رقابت ها به حساب می آید، با وجود ۳۳ سال سن او در چلسی فصل خوبی را پشت سر گذاشته و گلزن ترین مهاجم تیمش بوده است.

۱۱- جیان لوئیجی بوفون – ایتالیا

بوفون با ۱۳۱ بازی ملی رکورددار بازی ملی در ایتالیا به شمار می‌آید و همچنان مرد شماره یک پراندلی در تیم ملی ایتالیا برای رقابت های جام جهانی است. از جام جهانی ۲۰۰۲ این دروازه بان ۳۶ ساله سنگربان ایتالیا بوده که البته در سال ۲۰۰۶ موفق به فتح جام جهانی نیز شده است.

۱۰- فرانک ریبری – فرانسه

این ستاره ۳۱ ساله فرانسوی بعد از سپری کردن یک فصل سنگین در بایرن مونیخ همچنان به دنبال فرم ایده آل خود است، با دعوت نشدن سمیر نصری برای این رقابت ها تمرکز بیشتری بر روی او خواهد شد و او وظیفه سنگین تری را بر عهده خواهد داشت.

۹- فیلیپ لام – آلمان

فیلیپ لام در فینال جام حذفی آلمان دچار مصدومیت جزئی شد و به همین دلیل دیرتر از سایر ملی پوشان آلمانی به اردوی آماده سازی جام جهانی اضافه خواهد شد. این مدافع ۳۰ ساله از مهره های کلیدی یوگی لوو به حساب می آید و با توجه به انتظارات بالا از تیم ملی آلمان در این رقابت ها، او به عنوان کاپیتان وظیفه ای سنگین بر عهده خواهد داشت.

۸- آرین روبن – هلند

روبن سومین ستاره مونیخی این لیست به حساب می آید که در اواخر فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است، این بازیکن ۳۰ ساله در سال ۲۰۱۰ به فینال این رقابت ها نیز راه یافته است، ولی این بار مصمم است که بعد از سه عنوان نایب قهرمانی هلند در جام جهانی، سرانجام این تیم را به فتح این رقابت ها برساند.

۷- روبین فن پرسی – هلند

فن پرسی نیز می خواهد همانند روبن شکست در فینال ۲۰۱۰ را جبران کند، در این فصل بر خلاف فصل قبل از آن، او با تیم باشگاهی اش منچستریونایتد شرایط خوبی نداشت و دچار مصدومیت های سختی شد ولی برای جام جهانی او بی تردید آماده خواهد بود.

۶- آندراس اینیستا – اسپانیا

در این ماه اینیستا سی ساله خواهد شد، اینیستا که با گل خود اسپانیا را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ رساند در این فصل با باشگاهش اوضاع مطلوبی نداشته است به طوری که بارسلونا حتی در رقابت های داخلی نیز به موفقیت خاصی نرسید، البته این موضوع به آمادگی وی بستگی ندارد و او بار دیگر بی تردید در لباس تیم ملی کشورش، همانند رقابت های سال ۲۰۱۰ خواهد درخشید.

۵- ژاوی – اسپانیا

بی تردید این جام جهانی آخرین فرصت حضور ژاوی در جام جهانی خواهد بود. این هافبک خلاق ۳۴ ساله از شرایط مشابهی نظیر اینیستا برخوردار بوده و می خواهد از عنوان قهرمانی اسپانیا در جام جهانی دفاع کند.

۴- استیون جرارد – انگلستان

استیون جرارد با لیورپول در آخرین هفته ها از رقابت های لیگ جزیره نتوانست به قهرمانی دست یابد، اما در این فصل او عملکردی بسیار عالی داشته است و نگاه همه هواداران انگلیس در این رقابت ها به او است. این جام جهانی برای جرالد ۳۴ ساله به احتمال زیاد آخرین تجربه خواهد بود.

۳- آندره پیرلو – ایتالیا

کارگردان تیم ملی ایتالیا در این جام جهانی ۳۵ ساله خواهد بود، ولی همچنان مغز متفکر تیم پراندلی در این رقابت ها پیرلو خواهد بود. او ۹۸ بازی ملی در کارنامه خود دارد و بی تردید در جام جهانی برزیل از مرز ۱۰۰ بازی ملی خواهد گذشت.

۲- یحیی توره – ساحل عاج

توره ۳۱ ساله در سه سال اخیر با منچسترسیتی دو مرتبه موفق به فتح لیگ جزیره شده است، در این فصل این هافبک مستحکم بسیار عالی ظاهر شد و موفق به ثمر رساندن ۲۰ گل نیز شد. او می خواهد در تابستان پیش رو در برزیل نیز با تیم ملی کشورش شگفتی ساز باشد.

۱- میروسلاو کلوزه – آلمان

کلوزه ۳۶ ساله ۱۳۱ بازی ملی در کارنامه خود دارد و برای چهارمین بار در تابستان سال جاری جام جهانی را تجربه خواهد کرد، علاوه بر این او با زدن یک گل در این رقابت ها می تواند با رکورد رونالدوی برزیلی در تعداد گل های به ثمر رسانده در جام جهانی، برابری کند و همچنین رکورد تعداد گل های تیم ملی آلمان را نیز از آن خود نماید.

The post ستاره های بالای ۳۰ سال در جام‌جهانی ۲۰۲۲ appeared first on آلامتو.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.