ستایش صلح و تئاتر در اثری رئال و ضد جنگ

۱۴م آذر ،

در نشست نمایش ˝درخشش در ساعت مقرر˝ عنوان شد:

کارگردان نمایش ˝درخشش در ساعت مقرر˝ گفت: این نمایش در ستایش صلح و تئاتر و در قالب رئال و ضد جنگ به روی صحنه می آید.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری نمایش “درخشش در ساعت مقرر” عصر روز قبل و با حضور حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان اثر، رامونا شاه و سیاوش چراغی پور بازیگران نمایش، سیاوش لطفی آهنگساز و پریدخت عابدین نژاد طراح لباس در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

نعیمی در ابتدای نشست گفت: از مدتی پیش چندین متن را به شورای هنری تئاتر شهر ارائه کردم که متأسفانه هیچیک مورد پذیرش قرار نگرفت و شورای نظارت و ارزشیابی هم به اجرای آنها متقاعد نشد اما خوشیختانه نمایش “درخشش در ساعت مقرر” مورد پذیرش قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: “درخشش در ساعت مقرر” به واسطه گروه و صحنه خود نیازمند حمایت است و امید است دستمزد عوامل به موقع پرداخت شود.

نعیمی با اشاره به داستان روایی اثر گفت: تفاوتی نمی کند که در کجای این دنیا جنگ رخ داده است اما یکی از موضوعات مهم جهان امروز پرداخت به جنبه های مختلف آن است، این نمایش هم در ستایش صلح و تئاتر و در قالب رئال و ضد جنگ به روی صحنه می آید.

وی ادامه داد: نسل کشی یکی از مهمترین اتفاقات ضد ارزشی است که در طی سال بسیاری انسان های بیگناه به دلایل سیاسی مورد هجمه قرار گرفته و از بین می روند. من در اینجا به دنبال سوژه نیستم و سوؤه خود یه سراغ من آمده است.

گقتنی است، در این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر«شایا» است، رضا مهدی زاده طراحی صحنه را بر عهده دارد و دیگر عوامل اجرایی این نمایش بدین شرح‌ می باشند:

طراح لباس: پریدخت عابدین نژاد،طراح نور: رضا حیدری ، طراح چهره پردازی: ماریا حاجیها ،موسیقی: بهنام رحیمی،برنامه‌ریز دستیارکارگردان و مدیر تولید: علی زارعی ، منشی صحنه: آهو ایمانی ، مدیرصحنه و مدیرتدارکات: یوسف رستمی ، عکس: امیرخدامی – محسن حسین قلی‌پور.

نمایش«درخشش در ساعت مقرر» که داستان آن دربارهٔ نسل کشی مسلمانان در سال ۱۹۹۴ در شهر سارایوو بوسنی و هرزگوین است ، از جمعه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.