سخنی که زندگی را به انتهای خط می رساند

اردیبهشت ۱۴۰۳

مظلومی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همه اشخاص می دانند که دروغ اعتماد را از بین می برد و با دروغ گفتن به عزیزانمان آینده آنها و رابطه شان را به خطر می اندازیم و همچنین وقتی به همسرتان دروغی گفته باشید دیگر باور کردن حرفهایتان برای او سخت و دشوار خواهد شد.

وی ادامه داد: بعضی از دروغ ها به زندگی صدمه جبران ناپذیری وارد می کند و زندگی را به سوی نابودی می کشاند.

بعضی از دروغ ها فرد را در زندگی زیر بار جواب درست می برد و سبب می شود از جواب دادن به آن طفره برود و رابطه ها غیرقابل اصلاح شود.

این روانشناس افزود: بازسازی اعتماد رابطه کاری بسیار دشواری است و همه روابط قابل اصلاح نیستند و ساختن دوباره اعتماد نیازمند زمان، صداقت و ثبات قدم و همچنین موقعیت است.

گاهی لازم نیست که همه مسائل را برای طرف مقابلتان توضیح دهید اما اگر توضیح دادید بهتر است به او واقعیت را بگوییم تا اینکه به دروغمان ادامه دهم.

این روانشناسان یادآور شد در بعضی از مواقع عده ای طاقت شنیدن حرف راست و صادقانه را ندارند به همین دلیل است که طرف مقابلشان یا به او دروغ می گویند یا از جواب دادن طفره می روند.

این روانشناس افزود: وقتی به خاطر دروغ از همسرتان می خواهید که شما را ببخشد بدترین کار این است که به دروغ به او بگویید و او را ناراحت و از خود برنجانید. دروغ گفتن پنهان کردن حقیقت پیچاندن آن کمکی به اصلاح رابطه نمی کند و حتی ممکن است اوضاع را از این هم که هست بدتر کند.

با دروغ گفتن زندگی را به پایان خط نرسانید و به خود و دیگران صدمه نزنید./
گزارش از مینا افسریان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.