سخنگوی اشتون:ایران پیشنهاد تازه ارائه کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

فضای گفتگوی اشتون و ظریف در ضیافت شام متفاوت با قبل بود

سخنگوی کاترین اشتون در حاشیه مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو گفت: با خوشبینی جلو آمده ایم و منتظر نتایج ملموس هستیم.

 مایکل مان دقایقی بعد از آغاز مذاکرات میان طرف ایرانی و ۱+۵، در کنفرانس خبری حاضر شد .

مان گفت: مذاکرات امروز ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی ژنو آغاز شد. دیشب نیز ضیافت شامی میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون برگزار شد.

سخنگوی کاترین اشتون اظهار داشت: امیدواریم ایران با رویکردی سازنده جلو بیاید و امیدواریم این مذاکرات هر چه زودتر جلو برود. با خوشبینی جلو آمده ایم و منتظر نتایج ملموس هستیم.

سخنگوی کاترین اشتون در پاسخ به سئوالی دربارهٔ سبب خوشبینی اش به مذاکرات اظهار داشت: ما با خوشبینی محتاطانه وارد مذاکره شده ایم. منتظریم ایرانی ها برنامه هسته ای خود را شفاف سازند و با جامعه جهانی همکاری داشته باشند. به علاوه ما منتظر این هستیم که ببینیم ایرانی ها چه چیزی به ما پیشنهاد می کنند.

مایکل مان در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری گفت:ایران هنگام آغاز مذاکرات با استفاده از پاورپوینت طرح پیشنهادی خود را برای طرف مقابل تشریح می کرد. اما وی جزئیات بیشتری در این باره بیان نکرد.

وی همچین فضای گفت‌وگوی شب قبل ظریف و اشتون هنگام ضیافت شام را متفاوت با قبل دانست و بیان کرد: به دنبال نتایج ملموس هستیم.

مان از پیش بینی نتیجه مذاکرات اجتناب کرد و در پاسخ به سئوالاتی در این زمینه گفت که منتظر تعامل بیشتر ایران هستیم.

مایکل مان با اشاره به اینکه منتظر رویکرد سازنده ایران هستیم، گفت: ماخواهان اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستیم.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.