سخنگوی ستاد شریعتمداری: کمیته‌ای از روسای جمهور سابق برنامه‌های نامزدها را بررسی کنند

۲۰اردیبهشت،

محسن بهرامی سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین دربارهٔ اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه شورای نگهبان در این دوره از نامزدهای انتخاباتی برای مدیر و مدبر بودن برنامه می‌خواهد گفت: برنامه های آقای شریعتمداری آماده است اما این برنامه‌های باید به کمیته‌ای شامل روسای جمهور سابق ارائه شود تا آن‌ها ببینند که این برنامه‌ها چقدر عملیاتی و قابل اجراست.

وی افزود: فقها و حقوقدانان محترم شورای نگهبان وقت لازم برای بررسی برنامه های همه نامزدها را ندارند. از سوی دیگر باید کسانی این برنامه ها را بررسی کنند که سابقه اجرایی در حد رئیس جمهور و یا وزیر را داشته باشند. اگر آن‌ها بخواهند به نیروهایی غیر از اعضای شورای نگهبان هم این موضوع را ارجاع دهند علی القاعده آن‌ها صلاحیت بررسی نامزدها از لحاظ مدیر و مدبر بودن را ندارند.

بهرامی همچنین گفت: به نظر می‌رسد شورای نگهبان می‌تواند برنامه های نامزد‌ها را تنها به عنوان یک سند و یک تعهد از نامزدها دریافت کند.

سخنگوی ستاد انتخابات محمد شریعتمداری همچنین دربارهٔ برنامه‌های شریعتمداری گفت: این برنامه ها تهیه شده و در چندین هزار صفحه است که می‌تواند رئوس آن را به صورت تیتروار منتشر کرد. البته این برنامه‌ها همگی در چهارچوب سند چشم انداز و برنامه‌های توسعه و اصل ۴۴ قانون اساسی است و آقای شریعتمداری هم اعلام کرده‌اند که قصد ندارند طی چهارسال یک انقلاب راه بیاندازند.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از این برنامه‌ها بعدا منتشر خواهد شد گفت: از آنجایی که ممکن است بعضی از نامزدها برنامه نداشته باشند و ای بخشی از برنامه های آن‌ها شبیه برنامه‌های ما باشد بهتر است که این برنامه بعد از ثبت نام و تایید صلاحیت‌ها منتشر شود. این برنامه‌ها طبیعتا اگر آقای شریعتمداری انتخاب شوند اجرایی خواهد شد و اگر هم انتخاب نشوند به رئیس جمهور آینده تقدیم خواهد شد.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.