سخنگوی وزارت خارجه تغییر کرد؛ عراقچی جایگزین مهمانپرست شد

۲۱اردیبهشت،

پس از ثبت‌نام مهمانپرست در انتخابات ریاست جمهوری

ایران > دولت– ممتازنیوز:
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه، پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفا کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  خبر استعفای خود را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه همچنین در حکمی، ضمن تشکر از رامین مهمانپرست، سیدعباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه را با حفظ سمت، به عنوان سخنگوی وزارت خارجه منصوب کرد.

رامین مهمانپرست در نامه‌ای خطاب به علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه، درخواست کناره‌گیری خود از سمت سخنگویی این وزارتخانه را ارائه و سبب این تصمیم را اجتناب از هرگونه شائبه استفاده از امکانات و تریبون دولتی، با وجود منع قانونی در مسیر انتخابات اعلام کرد.

وزیر امور خارجه نیز ضمن پذیرش این پیشنهاد و با تشکر از تلاشها و زحمات رامین مهمانپرست در دوره عهده‌داری سخنگویی وزارت امور خارجه، سیدعباس عراقچی – معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه – را با حفظ سمت به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب کرد.

متن نامه سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به وزیر امور خارجه به همراه تقدیرنامه علی‌اکبر صالحی و همچنین متن نامه وزیر امور خارجه دربارهٔ انتصاب سخنگوی تازه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر صالحی وزیر امور خارجه

با سلام

احتراما به استحضار می رساند اینجانب به سبب درک اهمیت فوق اعاده حضور حماسی ملت بزرگ ایران در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و تاثیر مشارکت گسترده مردم بر منافع ملی و دفع فتنه های دشمنان نظام به عنوان کاندیدای مستقل با هدف بکارگیری همه واقیعت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای موجود کشور عزیزمان، اقدام به ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری نمودم.

در همین ارتباط از جنابعالی درخواست می‌نمایم با پیشنهاد بنده مبنی بر تعیین فردی به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه موافقت نمایید. موافقت حضرتعالی با این پیشنهاد علی‌رغم آن که منع قاغنونی برای سخنگویی توسط اینجانب نخواهد داشت، هرگونه شائبه استفاده از امکانات و تریبون دولتی در مسیر انتخابات را دور خواهد کرد.

قبلا از محبت همیشگی شما تشکر نموده و درخواست دعای خیر حضرتعالی را دارم

مهمانپرست؛ رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای»

متن نامه وزیر امور خارجه به مهمانپرست

برادر عزیز جناب آقای مهمانپرست

رئیس محترم مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای

بدین وسیله از تلاشها و زحمات بی‌شائبه و خالصانه جنابعالی در طول عهده‌داری سخنگویی وزارت امور خارجه از جانب خود و همکاران دیگر قدردانی می‌نمایم و از خداوند متعال آنچه که خیر و مصلحت جنابعالی است را خواستارم.

علی‌اکبر صالحی»

 متن نامه انتصاب سیدعباس عراقچی به سمت سخنگوی تازه وزارت امور خارجه

«با توجه به سوابق و تجربیات ارزنده و تلاشهای موثری که در طول مدت خدمت خود داشته‌اید بدینوسیله جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب می‌نمایم.

علی‌اکبر صالحی؛ وزیر امور خارجه»


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.