سدان ارزان مازراتی

در حالیکه سال گذشته مازراتی توانست ۷۰۰۰ دستگاه خودرو به بازار عرضه کند، اما جاه طلبی های این شرکت ایتالیایی با چنین ارقامی ارضا نخواهد شد. بنابراین با هدف دستیابی به فروش سالانه ۵۰ هزار دستگاه، خودروهای ارزانتر و متنوع تری به محصولات آن اضافه خواهند شد. یکی از این خودروهای جدید، SUV کوبانگ است که بر اساس جیپ گراند چروکی ساخته خواهد شد. مدل دیگر، نسل جدید سدان کواتروپورته است که تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد. اما جالبترین محصول، یک سدان بر اساس کرایسلر ۳۰۰ است که می تواند ارزانترین خودروی مازراتی نیز لقب بگیرد. این خودرو با نام لوانته (Levante) شناخته می شود.

مازراتی لوانته 2014

مازراتی لوانته ۲۰۲۴

این سدان باید با خودروهایی نظیر BMW سری ۵ ، آئودی A6 ، بنز E کلاس و جگوار XF به رقابت برخیزد. با اینحال استفاده از اجزای آلومینیومی در پلتفرم و بهینه سازی سیستم تعلیق مطابق با یک خودروی اروپایی باعث بهبود رفتار و کاهش وزن خودرو خواهد شد.

رندر سدان جدید مازراتی

رندر سدان جدید مازراتی

تست سدان جدید مازراتی

تست سدان جدید مازراتی

رندر سدان جدید مازراتی

رندر سدان جدید مازراتی

برای پیشرانه، انتظار می رود که فراری یک موتور هشت سیلندر را تدارک ببیند. اما امکان استفاده از موتور V6 توین توربو نیز وجود دارد. یا حتی موتور V8 توربو دیزل. یک سیستم هیبریدی و همچنین سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ که از فراری FF به عاریت گرفته می شود نیز برای لوانته قابل تصور است. آلفارومئو جولیا سدان هم با لوانته در پلتفرم و پیشرانه مشترک خواهد بود. حتما می دانید که مازراتی، فراری، آلفارومئو  و کرایسلر همگی تحت مالکیت فیات قرار دارند و شریک یکدیگر محسوب می شوند.
مازراتی لوانته احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۴ به بازار معرفی خواهد شد و باید برای خرید آن حدود ۷۵ هزار دلار پول کنار گذاشت.

مازراتی سدان لوکس

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.