سرباز هخامنشی کانادا و انگلیس یکی است؟

کارشناس اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: نقش‌برجسته‌ی «سر سرباز هخامنشی» که به‌تازگی در کانادا پیدا شده، دقیقا مشابه تصویر «سر سرباز هخامنشی» است که چند سال پیش در مزایده‌ای در انگلیس فروخته شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، حدود یک هفته پیش، برخی منابع خارجی اعلام کردند که یک نقش‌برجسته‌ی سر سرباز هخامنشی در خانه‌ی جوانی اهل شهر کبک کانادا پیدا و توسط پلیس ضبط شده است.

خدیجه حسین‌زاده که از سوی مدیرکل اداره‌ی موزه‌ها – محمدرضا کارگر – مسوول پیگیری صحت و سقم اخبار منتشرشده در این زمینه شده، با بیان این‌که در اسناد و مدارک اداره کل موزه‌ها، هیچ اطلاعاتی درباره‌ی خروج نقش‌برجسته‌ی سر سرباز هخامنشی که به‌تازگی در کانادا کشف شده است، وجود ندارد، گفت: قاعدتا این نقش‌برجسته به تخت جمشید تعلق دارد. تصویر منتشرشده در سایت‌های خبری مربوط به این نقش‌برجسته نیز مشابه سر سرباز هخامنشی است که چند سال پیش، در یک حراجی در انگلیس به فروش رفت و هنوز اقدامات حقوقی مربوط به آن در دست انجام است.

او افزود: این احتمال نیز وجود دارد که سایت‌های خبری از تصویر همان سرباز هخامنشی استفاده کرده باشند که در انگلیس حراج شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.