سرخط مهمترین خبرهای روز پنج‌شنبه “گروه سیاسی” باشگاه خبرنگاران

۲۱م دیماه ،

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران از حال و هوای اربعین در کربلا، جزییات اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، “انتخابات آزاد” سیاست نخ نمای شده اصلاح‌طلبان برای فرار روبه جلو،  توقف انتصاب شهردار ری در نیمه شب به دلایل قانونی، جزییات آخرین ملاقات شهید کاظمی با رهبر فرزانه انقلاب، عدم اختیار دولت در جذب نیرو خارج از چارچوب قانون استخدامی کشور و …مهمترین خبرهای گروه سیاسی طی روز پنج‌شنبه را رقم زدند.

** سرخط مهمترین خبرها:

* ۱۴۶۰ منزل همراه با پای پیاده زائران حسینی + تصاویر

زائران زیادی از کشورهای مختلف جهان در آستانه اربعین حسینی خود را به کربلا می‌رساندند که امسال نیز طبق برخی آمارها حدود ۲۲ میلیون زائر در اربعین حسینی خود را به کربلا رساندند؛ در مسیر پیاده‌روی، اوج عاشقی چه زائران و چه میزبانان به امام حسین(ع) مشهود و ملموس بود و موکب‌داران با کمترین امکانات خود بیشترین اقدامات رفاهی را انجام می‌دادند به طوری که حتی از ماساژ دادن پای خسته زائران نیز دریغی نداشتند …

 حاجی دلیگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

* اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه منوط به توضیحات قانع‌کننده احمدی‌نژاد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر توضحات رئیس‌جمهور قانع کننده باشد، قطعا نمایندگان مجلس برای حل مشکلات اقتصادی مردم با اجرای فاز دوم موافقت خواهند کرد.

 در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

*منادیان “انتخابات آزاد” به دنبال سازش با آمریکا می باشند/ برگزاری ۱۰ کنفرانس از سوی ضد انقلاب تا شب انتخابات

یک کارشناس مسائل راهبردی با بیان این که دشمن در پی عرضه نسخه جدیدی از فتنه ۸۸ است گفت: منادیان انتخابات آزاد منادیان خط سازش با آمریکا می باشند.

کوهکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

* “انتخابات آزاد” سیاست نخ نمای شده اصلاح‌طلبان برای فرار روبه جلو

دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار گفت: بحث “انتخابات آزاد” که از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می‌‌شود یک تاکتیک سیاسی و فرار رو به جلو است.

* در آخرین ملاقات شهید کاظمی و رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟

رهبر انقلاب فرمودند: آن روزى که خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد، شایسته شهادت بود؛ وقتى این جمله را گفتم، چشم‌هاى شهید کاظمى پرِ اشک شد، گفت: ان‌شاءالله خبر من را هم به‌تان بدهند.

حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

* احتمال تعلیق مذاکرات از سوی ایران/ آمریکا از عقل کوچکی برخوردار است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به نوع عملکرد آژانس انرژی اتمی و غرب در خصوص مذاکره با ایران، احتمال دارد که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزینه تعلیق مذاکرات از سوی ایران را مورد بررسی قرار دهند و به عنوان یک گزینه از سوی ایران بر روی میز مذاکره قرار دهیم.

 بخش سوم/باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

* آیا “پهپاد” نارنجی آمریکا در اختیار ایران است؟ + فیلم و تصاویر

“باشگاه خبرنگاران” در گزارش‌های قبلی خود “پهپادهای آمریکایی” مستقر در منطقه را که ممکن است در اختیار ایران باشد را مورد بررسی قرار داد. در این گزارش به “پهپاد نارنجی” آمریکا که چند روز پیش در سواحل جزایر فیلیپین یافت شد خواهد پرداخت.

هاشمی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

* خروج از لیست سازمان‌های تروریستی، پاداش آمریکا به منافقین به سبب همکاری در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

دبیر کل کانون هابیلیان گفت: پس از خروج گروهک تروریستی منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا، نظریه پردازان سیاسی این کشور به صراحت اعلام کردند که این اقدام پاداش آمریکا به گروهک تروریستی منافقین در همکاری آنها با رژیم جنایتکار صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری:

* توقف انتصاب شهردار ری در نیمه شب به دلایل قانونی صورت گرفت

رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: دیوان با توقف انتصاب شهردار ری در نیمه شب، توانست از اقدامی که خلاف صریح قانون بود، جلوگیری کند.

* مخالفت مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه با “برابری دیه زن با مرد “

طهماسبی گفت: تصویب مقررات جدید سبب تساوی دیه زن و مرد نمی‌شود و مبنای مسئولیت مرتکب جرم یا تقصیر همان است که در شرع مقدس و قانون مجازات اسلامی مقرر شده است، یعنی پرداخت نصف دیه کامل.

رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

* عدم اختیار دولت در جذب نیرو خارج از چارچوب قانون استخدامی کشور

یک حقوقدان گفت: بر اساس قانون استخدام کشوری، دولت می‌تواند دستور و یا درخواست جذب نیرو را اعلام کند ولی اختیار جذب نیروی خارج از چارچوب قانونی را ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.