«سرزمین عجایب» به ۱۱۰ میلیون رسید

۲۸م آذر ،

نمایشگاه گالری شکوه تا پنجم دی تمدید شد/

سینما پرس- گروه هفت هنر/نمایشگاه نقاشی «سرزمین عجایب» با نمایشگاه گردانی «هادی جوادی» در گالری شکوه به فروش ۱۱۰ میلیون تومانی رسید.

به گزارش سینما پرس؛ بهنوش فروتن، مدیر گالری شکوه، با اعلام این خبر گفت: «سرزمین عجایب» با حضور ۱۵ اثر از ۹ نقاش صاحب سبک از دهم آذر در گالری شکوه به روی دیوار است که در این مدت ۹ تابلو در مجموع به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان به فروش رسیده است؛ استقبال چشمگیر و شوق انگیز مردم و منتقدین از این اتفاق موضوعی ما را بر آن داشته است این نمایشگاه را تا سه شنبه پنجم دی ماه (غیر از پنجشنبه سی ام آذر که گالری تعطیل است) تمدید کنیم تا علاقه مندان فرصت مضاعفی برای تماشای آثار تامل برانگیز نقاشان خوب بیابند.

گران ترین اثر این نمایشگاه عصر دیروز به فروش رسید: تابلوی «سپرها» از مجموعه «کشتی نجات» از نقاش جوان بسیار موفق، «شهریار احمدی» که در قطع ۳۲۰×۱۴۰ سانتی متر با تکنیک اکرلیک و ورق طلا بر روی بوم ۳۰ میلیون تومان خریداری شد. شهریار احمدی که درحراج کریستیز فروش های قابل ملاحظه ای داشته و به رغم جوانی در ۱۳۰ نمایشگاه داخلی و خارجی از تهران تا سویئس آثارش به نمایش در‌آمده دومین اثر گرانقیمت «سرزمین عجایب» را هم ارائه داده که به مبلغ ۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.

سومین اثر گران این نمایشگاه از «طاهره صمدی طاری» به مبلغ ۱۵ میلیون تومان فروخته شد که از مجموعه تازه این بانوی جوان موفق، «توهم در شب» است البته «صمدی طاری» در کریستیز رکورد چشمگیر ۱۹ هزار دلار را در رزومه اش دارد.

در «سرزمین عجایب» دو اثر در اندازه متوسط از «وحید چمانی» در مجموع به مبلغ ۱۹ میلیون تومان خریداری شده است که از مجموعه همیشگی او «اسید آمینه» می باشند؛ دو اثر از «محمد طباطبایی» از مجموعه تازه وی «عجیب تر از بهشت» در مجموع به قیمت ۱۱ میلیون تومان، اثری از داریوش قره زاد یکی از فعال ترین جوانان نقاش مان در حراج های معتبر، به مبلغ ۵/۷ میلیون تومان و اثری از سعید احمد زاده که تجربه دو بار حضور در کریستیز را نیز با خود دارد به مبلغ ۷ میلیون تومان به فروش رسیده اند.

در این نمایشگاه اثر «راز گمشده (پل کلی)» واحد خاکدان از مجموعه شخصی‌ست و غیر قابل فروش اعلام شده و آثاری از داریوش نهداران و مصطفی چوبتراش نیز حضور دارد.

فروش بسیار قابل ملاحظه «سرزمین عجایب» و استقبال چشمگیر از آن را می‌توان در بافت موضوعی تفکر برانگیز این نمایشگاه جستجو کرد که با محور قرار دادن انسان معاصر و دغدغه های روز افزونش در این روزگار، نگاه ها را به خود جلب کرده ‌است؛ آثاری که گاه بی پروا از انسان امروز گلایه می‌کند و گاه او را در مواجهه تکنولوژی و ماشینیزم بی پناه و تنها به تصویر می‌کشد، «هادی جوادی» نمایشگاه گردان این اتفاق با چیدمان مناسبی از هنرمندانی که این تم موضوعی را سالهاست بازتاب می‌دهند سعی نموده به زوایای نادیده این مفهوم چراغی بیندازد.

«سرزمین عجایب» تا سه شنبه ۵ دی ماه (غیر از پنجشنبه سی ام آذر) در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۲۲۱


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.