سرعت افزایش طلاق نسبت به ازدواج طی ۵ سال ۵/۱ برابر شده است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : سرعت افزایش طلاق نسبت به ازدواج طی ۵ سال اخیر، ۱٫۵ برابر شده که اخطار دهنده است.علی اکبر محزون مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال با بیان این خبر به خراسان گفت: شاخص نسبت طلاق به ازدواج (تعداد طلاق نسبت به هر ۱۰۰ ازدواج) در سال ۹۱، ۱۸٫۱ درصد ثبت شده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که شاخص طلاق به ازدواج در سال ۸۷، ۱۲٫۵ درصد در سال ۸۸، ۱۴٫۱ درصد، در سال ۸۹، ۱۵٫۴۰ درصد و در سال ۹۰، ۱۶٫۳۰ درصد بوده است که این شاخص در سال ۹۱ به ۱۸٫۱ درصد افزایش یافته است.

محزون گفت: بنابراین طی ۵ سال قبل سرعت افزایش طلاق نسبت به ازدواج ۱٫۵ برابر شده است که اخطار دهنده است و باید راهکارهای پیشگیرانه از سوی سیاستگذاران در این مورد اتخاذ شود.این مسئول هم چنین دربارهٔ وضعیت ازدواج در کشور گفت: نرخ ازدواج در کشور به ازای ۱۰۰۰ نفر از جمعیت ۱۰٫۹ درصد است که گر چه در میان دیگر کشورها نرخ قابل قبولی است اما انتظار رقم بالاتری را در این زمینه داریم.

وی افزود: بررسی تطبیقی نشان می دهد که نرخ ازدواج ثبت شده در کشورهای توسعه یافته زیر ۸ درصد است به عنوان مثال نرخ ازدواج ثبت شده در فرانسه ۳٫۹، کانادا ۴٫۵ ، آلمان ۴٫۷ درصد است و در بعضی کشورها مثل سنگاپور ۵٫۵، ژاپن ۵٫۵، چین ۷٫۵ و روسیه ۸٫۵ درصد است. با توجه به این نکته نوع ثبت و وقوع ازدواج و تشکیل خانواده در این کشورها با ایران متفاوت است. بنا به نقل از محزون در میان کشورهای منطقه، تاجیکستان با نرخ ازدواج ۱۴٫۶ درصد، در رتبه بالاتری از ایران قرار دارد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.