سرعت اینترنت اشکمان را درآورد

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات در رابطه با سرعت اینترنت در ایران مطرح کرد: واقعا گاهی اوقات اشک آدم به دلیل کم بودن سرعت اینترنت درمی‌آید.

سهیل مظلوم عضو سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران درباره وضعیت اینترنت در ایران اظهار کرد: شما تصور کنید سرانه مصرف برای هر کاربر یک کیلوبیت است درحالی که این سرانه مصرف در استرالیا ۱۰۰ مگابیت به ازای هر کاربر است.

او در رابطه با علت چنین وضعیتی عنوان کرد: بزرگترین مشکل اینترنتی که گریبان‌گیر شرکت خصوصی شده انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت است که باعث رشد نکردن کشور در زمینه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شده است. درحال حاضر قیمت پهنای باند در ایران هفت برابر قیمت جهانی آن است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کاربران اینترنت در کشور با مصیبتی بزرگ به نام کم بودن سرعت اینترنت مواجهند؛ واقعا با این پهنای باند می‌‍توان توسعه تجارت الکترونیک کرد و دولت الکترونیک راه انداخت؟ به گزارش ایسنا او آینده‌ی بعد از برداشته شدن انحصار پهنای باند را اینگونه ترسیم کرد که قیمت‌ها کاهش می‌یابد، محدودیت‌های پهنای باند رفع خواهد شد و این به این معنی است که پهنای باند کشور تا ترابایت نیز افزایش پیدا می‌کند.


آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.