سرفیس هزار دلاری تکذیب شد

روز گذشته وب سایت سوئدی Webhallen، قیمت‌های عجیب و باور نکردنی را از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار، بسته به نوع مدل ها، برای سرفیس مایکروسافت اعلام کرد.

اما حالا مشخص شده که این لیست قیمت ها حقیقت ندارد. این وب سایت سوئدی حتی در پاسخ به Techie Buzz نیز تایید کرده بود که این اطلاعات را از مایکروسافت نگرفته و این خبر تنها یک حقه ژورنالیستی برای جلب کردن توجه خوانندگان بوده است.

این وب سایت سوئدی حالا در این باره نوشته است: مخاطبان ما بسیار علاقمندند تا چنین محصولاتی را پیش خرید کنند، بنابراین ما برای جلب توجه آنها ، قیمت های اولیه بالایی را لیست کردیم تا شاید بخواهند واقعا این تبلت را پیش خرید کنند. و اکنون فقط برای روشن شدن قضیه می گوییم که ما هیچ لیست قیمتی از مایکروسافت دریافت نکرده بودیم و مسلما هر کسی هم سرفیس را با این قیمت بالا می خواهد به هر حال باید پیش از هر کاری آن را سفارش دهد. بنابراین ما در حق هیچ کسی اجحاف نکرده ایم.

به هرحال خیلی عجیب است که این وب سایت می خواسته با اعلام چنین قیمت هایی مشتریان بیشتری برای سرفیس جلب کند! زیرا اکثر فروشندگان معتقدند اگر اولین قیمت های پیش بینی شده و یا اعلام شده درباره محصولی پایین باشد، مشتریان بیشتری جذب آن وسیله خواهند شد.

برای مایکروسافت هم بسیار احمقانه خواهد بود، دربازار تبلت هایی که با تبلت اپل معنا شده است ، بخواهد سرفیس را با چنین قیمت هایی عرضه کند. این کمپانی به اندازه کافی به خاطر ویندوز ۸ که روی این دستگاه نصب است، در بازاری که تولید کنندگان تبلت های اندروییدی و اپل در آن سهیم هستند با چالش مواجه خواهد شد.

از آنجا که آی پد همچنان بر بازار تبلت ها حکومت می کند، سرفیس باید بتواند در ویژگی های زیادی با تبلت اپل رقابت کند. در برابر تبلت های اندرویید ارزان هم باید قیمت معقولی ارائه کند و در واقع چالش اصلی توازن برقرار کردن بین این دو است.

مایکروسافت همچنین باید خریدارانش را متقاعد کند که در ویندوز ۸ این کمپانی، قابلیت هایی را خواهند یافت که نه در اردوگاه اندورییدی ها یافت می شود و نه در کمپ آی‌پد.

Cnet/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.