سرقت های سریالی باند موتورسواران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوادثممتازنیوز، از اوایل زمستان سال قبل و در پی وقوع سرقت های مشابه iبه شیوه زورگیری توسط سرنشینان چند دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ در محدوده متروی شهرری، جوانمرد قصاب ، ترمینال جنوب ، نواب ، صفائیه و …. ، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
سرهنگ رستمی با اعلام این خبر اظهارداشت: با ارجاع پرونده iبه پایگاه نهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با تجمیع پرونده های مشابه در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق تهران بویژه در شهرری و دولت آباد اطلاع پیدا نمودند که چند جوان موتور سوار ، در قالب گروه های سه یا چهار نفره و غالبا با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ در محل های خلوت با خفتگیری ازافراد iبه تلفن همراهشان دستبرد می زدند؛ بنا بر اظهارات تعدادی از مالباختگان خشونت استفاده شده از سوی این گروه از سارقان iبه حدی بود که در چندین مورد که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنها را داشته اند ، با اعمال خشونت ، تهدید با سلاح سرد ، ضرب و جرح و … از سوی سارقان روبرو شده بودند بگونه ای که حتی در یکی از سرقت ها وقتی که سارقان با مقاومت یکی از مالباختگان مواجه شده بودند با چاقو iبه او حمله نموده و صورت او شدیدا مجروح نموده بودند.
این مقام ناجا عنوان نمود: با شناسایی دهها مالباخته ای که در مناطق مختلف شهرری و iبه شیوه خفه کنی ، تهدید با سلاح سرد و … مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنین با iبهره گیری از خبرها و اطلاعات بدست آمده در طول رسیدگی iبه پرونده و همچنین چهره نگاری های صورت گرفته توسط مالباختگان ، کارآگاهان موفق iبه شناسایی گروهی از مجرمان جوان سابقه دار شدند .
در مورخه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۰ دو نفر از متهمان سوار بر موتورسیکلت در منطقه بیست و چهار متری توسط ماموران کلانتری ۱۷۲ دستگیر شدند که بلافاصله پس از انتقال این دو متهم iبه پایگاه نهم و شناسایی iبه عنوان مجرمان تحت تعقیب ، تحقیقات از آنها آغاز و سومین عضو این گروه نیز در مورخهپانزدهم دی سال قبل در مخفیگاهش در یکی از مناطق شهرری دستگیر شد .
وی افزود: با دستگیری متهمان دهها مالباخته ای که در خصوص سرقت اموال خود iبه شیوه های مختلف زورگیری طرح شکایت نموده بودند ، متهمان را مورد شناسایی قرار دادند .
متهمان نیز پس از مواجه حضوری با مالباختگان و با توجه iبه دیگر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان ، iبه ناچار لب iبه اعتراف گشوده و iبه دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهرری اعتراف نمودند .
یکی از متهمان در این رابطه iبه ماموران گفت : مدتی پیش برای تعمیر خودروی پدرم با او iبه تعمیرگاه رفتم و با پسری که در آنجا کار می نمود آشنا شدم . احسان با مالک تعمیرگاه دعوا شد و بسیار سریع از تعمیرگاه خارج آمد . بیکاری او سبب شد تا ما با یکدیگر راهی پارک شویم و با سایر اعضای گروه آشنا شویم. احسان دوست داشت پولدار شود و تیپ بزند ؛ احسان آنقدر از پول و تفریح گفت تا من هم راضی شدم تا با هم سرقت کنیم . iبه نظر حرف های احسان منطقی بود و برای اینکه iبه پول برسیم تصمیم گرفتیم گوشی تلفن همراه سرقت کنیم. من یک نفر را می شناختم که گوشی دزدی می خرید ؛ چهار نفره راه می افتادیم و می رفتیم دزدی . در کوچه ها و خیابان های خلوت پرسه می زدیم و با دیدن یک سوژه مناسب iبه طرفش می رفتیم. یکی از بچه ها iبه iبهانه پرسیدن آدرس از موتور پیاده می شد و گوشی را سرقت می نمود و سوار موتور می شد ؛ اگر هم مالباخته مقاومت می نمود همگی از موتور پیاده می شدیم و با استفاده از خلوتی محل و با تهدید چاقو و گاهی اوقات iبه شیوه خفه کنی ، سرقت را انجام می دادیم
متهم جوان ادامه داد : گوشی ها را iبه یکی از دوستانم که اموال سرقتی می خرید فروخته و پول حاصل از فروش گوشی ها را بین خودمان تقسیم می نمودیم ؛ هر چه پول بدست می آمد را خرج لباس و تفریح خودمان می نمودیم . دلمان می خواست ما هم مثل بسیار های دیگر تیپ خوبی داشته باشیم و سعس می نمودیم تا با پول های دزدی آرزوهایمان را برآورده کنیم. وقتیکه احسان که فهمید پلیس ما را دستگیر نموده است پا iبه فرار گذاشت و [ در حال حاضر ] نمی دانم او کجاست  اما سر دسته ما احسان بود و او نقشه های سرقت را می کشید حتی یکبار که برای دزدی رفته بود با مالباخته درگیر شد و روی صورتش چاقو کشید.
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف سه متهم iبه سرقت های متعدد گوشی های تلفن همراه iبه شیوه زورگیری ، تحقیقات برای دستگیری سرکرده این گروه ادامه یافت و سرانجام کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی در مورخه یکم مهرماه موفق iبه دستگیری احسان توسط کارآگاهان مبارزه با سررقت شناسایی شدند ؛ در وقت دستگیری ، احسان تلاش داشت که از دست کارآگاهان متواری شود که نهایتا با شلیک چندین تیرهوایی دستگیر و iبه پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
سرهنگ رستمی، با اشاره iبه ارزش چند صد میلیون تومانی وجوه نقد سرقت شده در این پرونده ، گفت : تاکنون بیش از ۸۰ مالباخته سارقان را شناسایی نموده و در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد  .
وی در پایان خاطرنشان نمود: شیوه و شگرد اعضای این گروه بدین صورت بوده است که با استفاده از چند دستگاه موتورسیکلت در کوچه ها و خیابان های خلوت اقدام iبه پرسه زنی نموده و پس از شناسایی سوژه مناسب ، با تهدید چاقو اقدام iبه سرقت گوشی تلفن همراه اشخاص می نمودند . سن اعضای این گروه بین ۱۸ تا ۲۲ سال است و بازپرس محترم با توجه iبه تعدد سرقت های انجام شده از سوی متهمان و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی توسط آنها ، برای هر کدام از متهمان این پرونده قرار قانونی یک میلیارد تومانی صادر و متهمان را جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان در اختیار پایگاه نهم پلیس اگاهی تهران بزرگ قرار داده است ؛
لذا از کلیه مالباختگانی که iبه همین شیوه در محدوده ایستگاه متروی شهرری ، جوانمرد قصاب ، ترمینال جنوب ، نواب ، صفائیه و …. مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می گردد تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود iبه پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه نمایند  ./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.