سرقت پژو برای فروش به قاچاقچیان کالا

عصر خودرو : اعضای باندی که پس از سرقت خودروهای پژو ، آنها را برای قاچاق کالا به قاچاقچیان می فروختند دستگیر شدند.

به نقل از مهر، در پی وقوع سرقتهای زنجیره ای خودروهای پژو پارس و ۴۰۵ از ابتدای سال جاری در سطح شهرهای تبریز و سایر شهرستانها، مأموران پلیس آگاهی استان وارد عمل شدند.

بررسی ها نشان داد ، سارقان این باند به صورت کاملا حرفه‌ای و بدون بجا گذاشتن سرنخ، اقدام به سرقت می کردند. اکیپ ویژه‌ای از تیم مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تشکیل و تحقیقات حرفه‌ای و فنی خود را آغاز کرد.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده توسط اکیپ ویژه، کارآگاهان پلیس متوجه شدند، خودروهای سرقتی در اختیار باندهای قاچاق کالا برای حمل کالای ممنوعه قرار می‌گیرد.

در ادامه تحقیقات، مشخص شد، فردی بنام رضا ساکن کرج که سابقه سرقت خودرو دارد، از زندان آزاد شده و با تشکیل باندی مبادرت به سرقت خودروهای پژو پارس و ۴۰۵ و سمند ال ایکس برای استفاده در قاچاق کالا، اوراق کردن و سند نمره می‌کند.

با اقدامات فنی انجام شده، شماره حسابی که سارق پول فروش خودروهای سرقتی از مالخران را دریافت می‌کرد بدست آمد و با اخذ مشخصات مالک و آدرس از بانک، مشخص شد که شماره حساب متعلق به همسر صیغه‌ای رضا است.

بلافاصله تیم عملیاتی با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت فرد مورد نظر در شهرک کیانمهر مراجعه کرده و خودروی زانتیای متهم را که در سرقتها مورد استفاده قرار می گرفت را شناسایی کردند.

مأموران در یک عملیات غافلگیرانه رضا و همسرش را دستگیر کردند. علاوه بر آنها ،۷ نفر دیگر از عوامل این باند نیز دستگیر شدند.

متهمان تاکنون به سرقت ۴۲ دستگاه خودروپژو پرشیا و ۴۰۵ اعتراف کرده اند، ۲۴ دستگاه از خودروهای سرقتی نیز در شهرستان های نقده، بوکان و مهابادجمع آوری و به مالباختگان بازگشت.

متهمان نیز با قرار قانونی روانه زندان شده و تحقیقات از آنان کماکان ادامه دارد.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.