سرقت ۱۹۶ میلیون دلار از یک صرافی رمزارز

یک شرکت امنیتی اعلام کرد هکرها ۱۹۶ میلیون دلار از صرافی رمزارز بیت مارت دزدیدند.

سرقت ۱۹۶ میلیون دلار از یک صرافی رمزارز

به گزارش ممتاز نیوز، صرافی “بیت مارت” در بیانیه رسمی که صادر کرد، این هک را تایید و آن را یک رخنه امنیتی گسترده نامید و اعلام کرد هکرها حدود ۱۵۰ میلیون دلار از داراییهای این صرافی را به سرقت برده اند. با این حال شرکت تحلیل دیتا و امنیت بلاک چین “پِک شیلد” اعلام کرد پول به سرقت رفته حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

“بیت مارت” در بیانیه خود خاطرنشان کرد که همه برداشتها موقتا و تا اطلاع ثانوی معلق شده و بازبینی امنیتی کاملی در جریان است.

“پِک شیلد” نخستین شرکت امنیتی بود که روز شنبه متوجه این رخنه شد و از خروج مستمر دهها میلیون دلار از سوی یکی از نشانی های بیت مارت به نشانی خبر داد که اتر اسکن از آن به عنوان هکر بیت مارت یاد کرده است.

طبق برآورد “پِک شیلد”، بیت مارت حدود ۱۰۰ میلیون دلار رمزارزهای مختلف در بلاک چین اتریوم و ۹۶ میلیون دلار از سکه ها در اسمارت چین بایننس از دست داده است.

“بیت مارت” اعلام کرد کیفهای آنلاین اسمارت چین اتریوم و بایننس هک شده، تنها درصد اندکی از داراییهای این صرافی بوده اند و همه کیفهای دیگر در امنیت بوده و آسیبی ندیده اند.

طبق آمار “کوین گکو”، صرافی “بیت مارت” که خدمات مختلفی شامل مبادلات لحظه ای و معاملات اهرمی عرضه می کند، معمولا در رده برترین صرافی های رمزارز متمرکز از نظر حجم معاملات قرار دارد.

شرکت امنیتی “پِک شیلد” اعلام کرد بیت مارت می گوید روشهایی که هکرها استفاده کرده اند، هنوز نامعلوم است اما آنچه پس از هک شدن این صرافی اتفاق افتاده است، کاملا روشن است. این یک مورد انتقال، سواپ و پولشویی بوده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، جدیدترین سرقت هکرها، به موج هکهای اخیر اضافه می شود. شرکت وام دهنده رمزارز “سلسیوس نت ورک” هفته گذشته در نتیجه ۱۲۰ میلیون دلار هک پلتفرم مالی غیرمتمرکز BadgerDAO پول از دست داد. در اوت هم یک هکر بیش از ۶۰۰ میلیون دلار توکن از صرافی “پلی نت ورک” دزدید اما پس از یک سلسله اتفاقات، تقریبا همه این پول را برگرداند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.