سرقت ۳۲هزاردلاری از دایی

پسر جوانی که بخاطر عشق به یک دختر از دایی خود بیش از ۳۲ هزار دلار سرقت کرده بود دستگیر شد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، در روز ۱۶ تیرماه سال جاری، مأموران کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در جریان یک فقره سرقت منزل در خیابان ۱۷ شهریور قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل سرقت و انجام تحقیقات مقدماتی، مالباخته در اظهارات اولیه خود به مأموران مدعی شد که مبلغ ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار ارز خارجی را که در خانه نگهداری می‌کرده، توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل، به دستور بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای شهید محلاتی پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص عدم حضور وی و اعضای خانواده‌اش در زمان سرقت و با توجه به بررسی‌های فنی انجام شده از محل سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقیان اطلاعات کاملی از محل نگهداری وجوه نقد و همچنین عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده وی در خانه داشته و به احتمال بسیار فراوان، این سرقت از نوع داخلی و توسط یکی از بستگان و یا دوستان نزدیک مالباخته انجام شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از بازبینی محل سرقت و در تحقیقات انجام شده از مالباخته، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خواهرزاده شاکی پرونده، جوانی ۲۲ ساله به اسم جاوید است که قصد ازدواج با دختر مورد علاقه خود را داشته اما به سبب شرایطی که پدر دختر از قبیل داشتن پول کافی برای رهن خانه و خرید اسباب و اثاثیه، به عنوان شروط اولیه برای ازدواج مطرح کرده تاکنون قادر به برآورده کردن شرایط وی نشده است.

بنا بر اظهارات مالباخته در خصوص اینکه خواهرزاده‌اش به واسطه کار در کارگاه تولیدی وی و همچنین رفت و آمد خانوادگی، از میزان درآمد و محل نگهداری وجوه نقد و همچنین زمان حضور اعضای خانواده اطلاعات دقیقی داشته، این احتمال داده شد که جاوید اقدام به سرقت اموال وی کرده باشد.

کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه رسیدگی به این پرونده، با شناسایی محل سکونت دختر مورد علاقه جاوید، به تحقیق از پدر این دختر پرداختند.

این شخص در اظهارات خود ضمن تأیید سخنان مالباخته، به کارآگاهان عنوان داشت که جاوید در روز ۱۸ تیر سال جاری، تنها چند روز پس از سرقت، با وی تماس گرفته و مدعی شده که قادر است تا تمامی خواسته‌ها و شروطی را که وی برای ازدواج دخترش با او در نظر گرفته به صورت کامل و حتی بیشتر از آن اجرا کند، این در حالی بود که بنا بر اطلاعات بدست آمده، جاوید مدتی پیش از این ادعا، از محل کار خود بیرون آمده و در حال حاضر نیز بیکار است.

با توجه به تحقیقات انجام شده و دیگر اقدامات پلیسی، کارآگاهان که اطمینان پیدا کرده بودند که خواهر زاده مالباخته اقدام به طرح و اجرای نقشه سرقت از منزل دایی خود کرده، هماهنگی‌های لازم قضایی را با بازپرس پرونده انجام و در روز ۱۹ تیر سال جاری اقدام به دستگیری جاوید کردند و در بازرسی از محل سکونت متهم در منطقه شوش، موفق به کشف ۱۲ هزار و ۵۰۰دلار از پول‌های سرقت شده شدند.

با کشف قسمتی از دلارهای سرقت شده، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به سرقت، هویت دو همدست خود به اسامی نصیر ۲۲ ساله و احمد ۳۱ ساله را نیز معرفی و در خصوص نحوه ورود به منزل مالباخته نیز به کارآگاهان عنوان داشت: زمانی‌که در کارگاه دایی مشغول به کار بودم، اقدام به سرقت دسته کلید و تهیه کلید یدک از آن کردم.

متهم با اعتراف به اینکه طرح و نقشه سرقت از منزل دایی خود را از مدت‌ها پیش و از زمان حضور در کارگاه تولیدی، آماده کرده به کارآگاهان گفت: پس از تهیه دسته کلیدها و در میان گذاشتن موضوع سرقت با دو نفر از بچه محل‌ها و موافقت آنها برای سرقت، به بهانه اینکه میزان درآمد و حقوقم در کارگاه تولیدی کافی نیست، از آنجا بیرون آمده و طی این مدت نیز با اطمینان از این موضوع که دایی همیشه اقدام به نگهداری مبالغ قابل توجهی وجه نقد در محل سکونتش می‌کند، با تحت نظر گرفتن رفت و آمدهای وی و اعضای خانواده‌اش منتظر زمان مناسبی برای سرقت ماندم تا اینکه در روز ۱۶ تیر و در حالیکه اطمینان داشتم که آنها به میهمانی رفته‌اند، موضوع را به نصیر و احمد اطلاع دادم.

با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص نقش و حضور نصیر و احمد در ارتکاب سرقت، بلافاصله هماهنگی‌های لازم قضایی جهت دستگیری دیگر متهمان پرونده انجام و کارآگاهان با شناسایی محل سکونت این دو نفر، هر دو آنها را در همان روز ۱۹ تیر دستگیر و از در بازرسی از محل سکونت هر کدام از آنها ، مبلغ ۱۰ هزار دلار کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه  محمد  اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همین رابطه گفت: با توجه به کشف تمامی اموال سرقت شده و اعترافات صریح متهمان در خصوص ارتکاب سرقت و با تکمیل تحقیقات کارآگاهان، قرار قانونی از سوی بازپرس صادر و هر سه متهم به زندان انتقال داده شدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.