سرلشکر بابایی حج نکرد تا در مسلخ عشق قربانی شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی هنگام شهادت ۳۷ سال داشت. او اسوه‌ای بود که از کودکی تا واپسین لحظه‌های عمر گران‌قدرش همواره با فداکاری و ایثار زندگی کرد و سرانجام نیز در روز عید قربان به خواست بزرگ خود که شهادت بود نائل و نام پرآوازه‌اش در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی جاودانه شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، شهید سرلشکر خلبان “عباس بابایی” همان‌طور که آرزو داشت در روز عید سعید قربان به سوی حضرت حق پرواز کرد.

شهید عباس بابایی در سال ۱۳۲۹ در قزوین متولد شد. دوره ابتدایی را در دبیرستان دهخدا و دوره متوسطه را در دبیرستان وفای قزوین گذراند.
 
سال ۱۳۴۸ با اینکه در رشته پزشکی پذیرفته شده بود داوطلب تحصیل در دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت. شهید بابایی پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی در ایران برای تکمیل دوره خلبانی به کشور آمریکا اعزام شد.   
 
شهید بابایی در سال ۱۳۴۹ برای گذراندن دوره خلبانی به آمریکا رفت. در این مدت دوره آموزش خلبانی هواپیمای شکاری را با موفقیت به پایان رساند و پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۵۱ با درجه ستوان دومی در پایگاه هوایی دزفول مشغول به خدمت شد.

  

 

با ورود هواپیماهای پیشرفته F14 به نیروی هوایی شهید بابایی که جزو خلبان‌های تیزهوش و ماهر در پرواز با هواپیمای شکاری F5 بود به همراه شمار دیگری از همکاران برای پرواز با هواپیمای F14 اتفاق و به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد.   

با اوج‌گیری مبارزات ضد نظام ستم شاهی عباس بابایی به عنوان یکی از پرسنل انقلابی نیروی هوایی در جمع دیگر افراد متعهد ارتش به میدان مبارزه وارد شد.   

پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی گذشته از انجام وظایف روزانه به عنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه هشتم هوایی اصفهان به پاسداری از دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخت.
 
شهید بابایی با دارا بودن تعهد، ایمان، تخصص و مدیریت اسلامی چنان درخشید که شایستگی فرماندهی وی محرض و در تاریخ ۱۳۶۰٫۵٫۷ فرماندهی پایگاه هشتم هوایی بر عهده او گذاشته شد.   

به هنگام فرماندهی پایگاه با بهره‌برداری از امکانات موجود به عمران و آبادانی روستاهای مستضعف نشین در حومه پایگاه و شهر اصفهان پرداخت و با تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی، برق، احداث حمام و دیگر نیازهای بهداشتی و آموزشی در این روستا گذشته از تقویت خط سازندگی انقلاب اسلامی در روند مردمی کردن ارتش و پیوند بیشتر آن با مردم خدمات قابل توجهی انجام داد.

 

 

 

عباس بابایی با کفایت، لیاقت و تعهد بی‌پایانی که در دوران تصدی فرماندهی پایگاه اصفهان از خود نشان داد در تاریخ ۱۳۶۲٫۹٫۹ با ارتقا به درجه سرهنگی به سمت معاون عملیات نیروی هوایی ارتش منصوب و به تهران منتقل شد.

او با روحیه شهادت خواهی و شجاعت و ایثاری که در سالهای حضور در جبهه‌های نور و شرف به نمایش گذاشت صفحه‌های نوین و زرینی به تاریخ دفاع مقدس و نیروی هوایی ارتش نگاشت و با بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگنده بخش بزرگی از وقت خویش را در پروازهای عملیاتی قرارگاه‌ها و جبهه‌های جنگ در غرب و جنوب سپری کرد و به همین ترتیب چهره آشنای بسیجیان و یار وفادار فرماندهان قرارگاه‌های عملیاتی بود و تنها در سال ۶۴ تا هنگام شهادت بیش از ۶۰ مأموریت جنگی را با موفقیت به انجام رساند.   
 
شهید بابایی برای پیشرفت عملیات‌ها و بهتر انجام شدن کارها تنها به نظارت اکتفا نمی‌کرد بلکه به شخصه پیشگام می‌شد و در بیشتر مأموریت‌های جنگی تحمیلی شده برای آگاهی از مشکل‌ها و خطرهای احتمالی نخستین خلبانی بود که در عملیات‌ها شرکت می‌کرد.   

عباس بابایی به علت لیاقت و رشادت‌هایی که در دفاع از نظام سرکوبی و دفع تجاوزهای دشمنان از خود بروز می‌داد در تاریخ ۱۳۶۶٫۲٫۸ به درجه سرتیپی نایل شد.

 

 

سرلشکر عباس بابایی در نخستین ساعت پس از آغاز روز ۱۱ مردادماه همزمان با روز عید قربان همراه سرهنگ علی محمد نادری یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش به منظور شناسایی منطقه و تعیین راهکار اجرای عملیات با یک فروند هواپیمای آموزشی F5 از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد.   
 
سرلشکر بابایی معاون عملیاتی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۵ مرداد سال ۶۶ در شرایطی که به درخواست‌ها و خواهش‌های پی در پی دوستان و نزدیکانش به شرکت در مراسم حج آن سال پاسخ رد داده بود برابر با روز عید قربان پس از انجام یک مأموریت برون مرزی هنگام بازگشت به ایران در خطوط آسمان مرزی هدف گلوله‌های تیربار ضد هوایی قرار گرفت و در اثر جراحت‌های بسیار ناشی از اصابت گلوله همان لحظه به شهادت رسید.   
 
شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی هنگام شهادت ۳۷ سال داشت. او اسوه‌ای بود که از کودکی تا واپسین لحظه‌های عمر گران‌قدرش همواره با فداکاری و ایثار زندگی کرد و سرانجام نیز در روز عید قربان به خواست بزرگ خود که شهادت بود نائل و نام پرآوازه‌اش در تاریخ سراسر افتخار ایران جاودانه شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.   
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.