سرمایه​گذاری ۳میلیارد​دلاری جی​ام در برزیل

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 سرمایه​گذاری 3میلیارد​دلاری جی​ام در برزیل

سرمایه​گذاری ۳میلیارد​دلاری جی​ام در برزیل

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا در پنج سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار در برزیل سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، خط تولیدجنرال موتورز که دو ساعت با شهر سائو پائولو برزیل فاصله دارد، در نگاه اول دقیقاً مانند کارخانه های دیترویت، قطب خودروسازی آمریکا به نظر می رسد. «پال بیوتو» (Paul Beueow) مدیر این کارخانه در «سن جوزه دوس کامپوس» می گوید: در پنج سال گذشته، ما فقط در برزیل بیش از سه میلیارد دلار در زمینه تولید محصولات جدید، افزایش بهره وری و همچنین افزایش ظرفیت خود سرمایه گذاری کرده ایم».
همزمان با گسترش طبقه متوسط در مناطق فقیر نشین برزیل، مالکیت خودرو در این کشور نیز به یکی از معیارهای جایگاه اجتماعی تبدیل شده است. بازار خودرو این کشور نیز رو به گسترش است. در فاصله سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ میلادی، چهل میلیون نفر به افراد طبقه متوسط در برزیل افزوده شدند. در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز میزان فروش خودرو در این کشور به رقم بی سابقه سه میلیون و هشتصد هزار دستگاه خودرو رسید. کارشناسان پیش بینی می کنند میزان فروش خودرو در برزیل تا سال ۲۰۱۶ میلادی به شش میلیون دستگاه در سال برسد.
متیو جِی نون، مدیر بخش طراحی خودرو در جنرال موتورز برزیل می گوید: «بازار خودرو در برزیل رو به انفجار است. این کشور کاملاً با گذشته تفاوت دارد و اکنون خیابان ها و خودروها نیز شکل متفاوتی به خود گرفته اند».
خودروهای جنرال موتورز در برزیل نیز داخل خود این کشور طراحی و تولید می شوند. متیو جی نون می گوید ما در فاصله هجده ماه، ده خودروی جدید را به بهره برداری و تولید رساندیم.
جنرال موتورز نیز مانند همه دیگر خودروسازان خارجی می داند اگر بخواهد در برزیل فروش داشته باشد، بهتر است که محصولات خود را داخل این کشور آمریکای لاتین تولید کند. تعرفه های گمرکی خودروهای وارداتی به برزیل گاه حتی به سیصد و چهل درصد می رسد. دولت برزیل نیز اخیراً معافیت مالیاتی را برای خودروهای تولید داخل این کشور تمدیدکرد. با این همه، محصولات جنرال موتورز در برزیل هنوز به اندازه خودرو شرکت های فیات و فولکس واگن محبوب نیستند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.