سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی آن را تقویت می‌کند

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی کشور ماست و سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی این صنعت، مزیت رقابتی آن را تقویت می‌کند.

سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی آن را تقویت می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، حجت‌اله صیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در خصوص اهمیت این صنعت و لزوم سرمایه‌گذاری در آن اظهار کرد: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی کشور ماست و نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن ظرفیت سرمایه‌گذاری مجدد در صنایع بالادستی این صنعت وجود دارد. در بخش‌های پایین‌دستی این صنعت ظرفیت سرمایه‌گذاری به مراتب بیشتری نیز وجود دارد.

وی افزود: برخی کالاها صادر می‌شود در حالی که مجبور هستیم شکل کامل شده آن کالا را مجدداً وارد کنیم و از این‌رو باید در صنایع پایین‌دستی به صورت کامل‌تری سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

صیدی گفت: بانک‌ها برای ایجاد ظرفیت تامین مالی سالانه ۵ تا ۷ میلیارد دلار، کنسرسیوم تشکیل داده‌اند تا سالانه ۴ تا ۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی افزوده شود.

وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد کرد و در سال جاری نیز تاکنون ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار ایجاد کرده و امکان ایجاد ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال نیز وجود دارد‌ که بخشی از آن در قالب اعتبارات اسنادی و بخشی در قالب تسهیلات خواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در اولین روز از برگزاری این نمایشگاه، ضمن بازدید از غرفه‌های شرکت‌های بزرگ پتروشیمی، میزبان مدیران شرکت‌ها و مسئولان کشوری در غرفه بانک صادرات ایران بود.

حجت‌اله صیدی، در حاشیه بازدید سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از غرفه بانک صادرات ایران با وی دیدار و بر سرمایه‌گذاری بانک در حوزه‌های مختلف صنعت از جمله معدن، نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد.

در این دیدار که در جریان بازدید مشاور رئیس‌جمهور از غرفه‌های مختلف نمایشگاه صورت گرفت، تعامل بیشتر بانک صادرات ایران و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برای افزایش همکاری‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین حجت‌اله صیدی، در جریان بازدید از نمایشگاه، با دکتر محمد زارع‌پور اشکذری، مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در غرفه این شرکت دیدار و راه‌های توسعه همکاری بانک با مدیران این شرکت را بررسی کرد.

وی همچنین با حضور در غرفه شرکت نفت پاسارگاد با مدیران این شرکت دیدار و بر حمایت بانک صادرات ایران از صنعت پتروشیمی تأکید کرد.

دیدار با مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت (استصنا) از دیگر برنامه‌های حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر بود.

انتهای پیام/

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.