سرمایه‌گذاری هوواوی در بخش تحقیق و توسعه از اریکسون بیشتر می‌شود

۱۲ تیرماه ۱۳،

"لی لینگتائو"(Li Yingtao) مدیر مرکز تحقیق و توسعه هوواوی گفت که این شرکت قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش تحقیق و توسعه(R&D) افزایش دهد و تا پایان سال جاری میلادی در این زمینه از شرکت اریکسون پیشی بگیرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت چینی طی سال ۲۰۱۲ میلادی در مجموع ۴٫۹ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده بود، اما بر اساس تصمیمات تازه اتخاذ شده قصد دارد رقم یاد شده را افزایش دهد و از این طریق بتواند علاوه بر متقاعد کردن کاربران در زمینه قیمت، آن‌ها را از نظر کیفیت محصول هم به سمت خود جلب کند.
 
مدیر مرکز R&D هوواوی در این خصوص گفت: «در زمینه ساخت و راه‌اندازی یک شبکه آخرین سوالی کاربر می‌پسند این است که: آیا می‌توانید این کار را انجام دهید یا خیر؟ باید گفت که این توانایی به میزان قابل ملاحظه به ظرفیت‌های نوآورانه ما بستگی دارد. این همان نکته‌ای است که ما را مجبور می‌کند سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش دهیم».
 
دو شرکت مخابراتی هوواوی و اریکسون طی سال قبل به صورت مشابه در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کردند و رقم پرداخت شده از جانب هر یک از آن‌ها طی سال ۲۰۱۲ میلادی ۴٫۹ میلیارد دلار بود. البته باید توجه داشت که هوواوی بخش بسیاری از این سرمایه‌گذاری را به گوشی های هوشمند و تلفن‌های همراه اختصاص داد و در مقابل اریکسون هیچ هزینه‌ای در این زمینه پرداخت نکرد.
 
اگر بخواهیم این فرآیند را از نظر میزان درآمد دو شرکت یاد شده بررسی کنیم، شرکت اریکسون سال قبل ۱۴٫۴ درصد از درآمدهایش را به بخش تحقیق اختصاص داد و در مقابل هوواوی ۱۳٫۷ درصد از درآمدهایش را در این زمینه خرج کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.